bestanden verplaatsen via lokaal netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
210
hallo,
ik kon even niet de plaats vinden waar ik dit moest posten, dus heb ik het maar hier gedaan, dus hij moet volgens mij nog verplaatst worden.
mijn vraag is ,is het mogelijk bestanden van de ene pc naar de andere pc over te brengen via een lokaal netwerk?
zodat je geen discs en USB sticks hoeft te gebruiken?
quinten
 
Hoi,

Natuurlijk kan dat, want dat is nu net de functionaliteit van een een netwerk.
 
Zorg ervoor dat de computers elkaar kunnen 'zien'. Dan mappen delen en de gewenste gebruikersrechten instellen. Het verplaatsen kan het gemakkelijkst gebeuren met een program manager, zoals b.v. Windows Commander. Je zet dan de source- en target directory naast elkaar en dan is het een kwestie van slepen of F5.
 
ok,
bedankt,
maar hoe?

Tja, .... @Krolik gaf het antwoord al.
Wellicht helpt je dit verder op weg.
Ik meld me af voor je topic.
Mocht de reactie van Krolik toch niet helemaal zijn wat je verwacht, dat verneem ik het wel ......
Vreemde suggestie trouwens, om 'dan maar' 'Program manager' te gaan gebruiken.
 
Klein foutje, moet zijn bestandsbeheer. Je kunt dan direct zien waar alles staat, zonder ellenlange zoekpaden te moeten intypen.
 
het is me nog steeds niet gelukt, kun je wat precieser zijn .
je zegt instellen en zo, maar wat en wat zijn de paden enz.
alv. bedankt
 
Ga naar deze computer en dan naar c:. Kies vervolgens eigenschappen/delen. Stel delen in en tevens de machtigingen om te lezen en schrijven. Doe hetzelfde voor evt. D: etc.
Herhaal dit bij alle computers in het netwerk.
 
Paden zijn de zgn. zoekpaden. Je begint met C:/ (root). Verder b.v. C:/Windows en weer verder C:/Windows/System32.
 
Ga naar deze computer en b.v. C:. En dan in het menu 'Netwerkverbinding maken'.
Trouwens, als je eens gaat Googlen op dit onderwerp, is er genoeg te vinden.
 
Elke PC heeft een unieke naam. Eventueel kun je het IP-address gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan