NT4 automatisch inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
416
Ik heb een oude Windows NT4 (SP6a), en daar heb ik twee vraagjes over:
  1. Bij het opstarten moet ik altijd inloggen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij mij automatisch aanmeld?
  2. Bij het afsluiten krijg ik een schermpje "It's now safe to turn off your computer.". Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze zichzelf uitzet (zoals alle andere windows-versies sinds win95 dit doen)?
 
Start -> Uitvoeren -> Typt: control userpasswords2. Kijk in dat venster even rond :thumb:

Voor het uitschakelen moet je volgens mij in je bios zijn. Anders ligt dit hardware matig.
 
Vraag 1: Kijk hier EDIT: Alternatief (zelfde informatie): hier
Vraag 2: Weet ik zo snel niet, maar ik weet wel dat als de server geen APM ondersteund het niet gaat werken. (APM=Advanced Power Management, link).
Kijk het na in de BIOS of het beschikbaar is, en kijk dan in NT4 zelf of de de juiste Kernel is geïnstalleerd. Nogmaals: Ik vermoed dat anderen hier je wat meer concrete zaken over kunnen vertellen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@royduin: die methode opent bij mij geen scherm... Ik typ het in en er opent niets...

@dnties: bij werkt die methode niet... Ik heb namelijk geen inlogwachtwoord (en dat wil ik graag zo houden), maar dan krijg ik dit: "Also, if no DefaultPassword string is specified, Windows NT automatically changes the value of the AutoAdminLogon key from 1 (true) to 0 (false), thus disabling the AutoAdminLogon feature."
Is er een manier om dit te omzeilen zonder een wachtwoord te moeten invoeren?
 
Ik ken géén methode om dat te fixen zónder dat je (toch) een wachtwoord toekent aan Administrator.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan