ik kan geen geluid afspelen op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmy1

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Berichten
89
hallo beste mensen,

ik kan geen geluid afspelen op mijn computer want ik heb mijn computer opnieuwgeinstalleerd

pc naam:fujitsu siemens home edition.

Geluidskaart Modemnr. 0 Line-Out


midi-in.0 0001 0067 MPU-401
midi-out.0 0001 0066 MPU-401
wave-in.0 0001 0050 Modemnr. 0 Line-In
wave-out.0 0001 0051 Modemnr. 0 Line-Out

misschien hebben jullie hier wat aan alvast bedankt hé.
 
Heb je ook het, bij je moederboard behorende, CHIPSET geinstalleerd?
Zo niet, doe dat dan nog even.... doet vaak wonderen.....
 
hoe moet je en waar kun je het installeren
 
Laatst bewerkt:
Bij elke PC komt een CD waarop de drivers staan voor de "apparaten" (zoals bijv. USB hub, lankaart, geluid, en... chipset) die op je moederboard zitten.... Sommige fabrikanten geven geen CD maar zetten deze bestanden dan op een aparte partitie op de harde schijf die meestal RECOVERY heet.....
Maar bij Fujutsu is het meestal een CD......

Die drivers moet je dan gewoon even installeren.....
 
maar ik heb daar bij wel 20 cd gelkregen! maar moet ik dan bijf.audio opzoeken??en dan installeeren?
 
Eerst chipset zoeken..... en installeren.
Dan de audio driver....

Op één van die CD's (heet, dacht ik, recovery) staat een hele map met de naam "drivers"... die moet je hebben.....
 
gedaan maar het werkt niet want hij zij dat ie geen geluidskaart kon vinden maar ik had vroeger wel geluid.
 
Ga eens naar "deze computer", rechts klikken > eigenschappen > hardware > apparaatbeheer....

Dan krijg je een lijstje te zien.... staan daar gele vraagtekens op? Zo ja, waar?
 
er zijn geen vraagtekens,en ook niks anders raars.alles is gewoon normaal...
 
@helpmy1

ik stel voor dat we alles wat tot nu toe is geschreven vergeten en opnieuw beginnen?

download de PC Wizzard 2008 : Klik en installeer de tool. Kijk na de installatie wat rond en als je dat gedaan hebt vertel ons dan welk moederbord er in de machine zit, welke videokaart, welke geluidskaart, welkke chipset etc. etc. Een heleboel van deze gegevens vind je al onder het icoontje van de computer links in beeld. Bekijk de informatie die onder de icoontjes zit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb 2 pc met 2 de zelfde problemen!!! en de ene is windows xp home edition en de andere professional!!!!
 
De probleemoplossing ic. de volgorde van troubleshooten blijft dezelfde. Ik heb je om 12.21 uur een advies gegeven, als je dat niet uitvoert is dat jouw eigen keuze.
 
De probleemoplossing ic. de volgorde van troubleshooten blijft dezelfde. Ik heb je om 12.21 uur een advies gegeven, als je dat niet uitvoert is dat jouw eigen keuze.

maar ik heb pc wizard 2008 gedownload en nu??
 
Installeren en kijken wat er in je systeem zit.
 
Installeren en kijken wat er in je systeem zit.

gedaan

Moederbord : Compaq 07E4h
Chipset : Intel i845G
Processor : Intel Pentium 4 @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (2 x 256 DDR-SDRAM )
Videokaart : Intel Corporation 82845G/GL/GV/GE/PE Integrated Graphics Device
Harde Schijf : ST340017A (40 GB)
DVD-Rom Station : JLMS XJ-HD166S
Netwerkkaart : Intel Corporation 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) PRO/100 VM Network Connection
Netwerkkaart : 3COM Corp, Networking Division 3C905C-TX Fast Etherlink for PC Management NIC
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 1
DirectX : Versie 9.0c
 
Ga eens naar configuratiescherm en klik daar op 'systeem'. Wat lees je vervolgens onder het woord systeem?
 
Wat voor type/model Compaq staat er op je kast? De drivers kun je dan van de HP/Compaq site downloaden.
 
systeem:

microsoft windows XP
professional
versie 2002
service pack1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan