network cable unplugged

Status
Niet open voor verdere reacties.

SEEBUYFLY

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
105
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een platte UTP cat-5 internet kabel onder mijn houten vloer laten leggen. Deze is niet meer te verwijderen.
Nu het probleem; Met deze kabel probeer ik via mijn kabelmodem (ziggo) verbinding te maken met internet. De netwerkverbinding verbreekt om de seconde de verbinding om vervolgens weer een nieuwe verbinding op te zetten. (network cable unplugged)
Als ik de kabel vervang door een 'gewone' netwerkkabel (geleverd bij installatiepakket ziggo) heb ik geen problemen.
De kabel die onder de vloer ligt is een straight kabel, maar mogelijk heeft het met CAT-5 te maken. Heb hier verder weinig verstand van.
Is dit probleem te verhelpen, zonder de meest simpele oplossing van een kabel buitenom te gebruiken. (die kabel in de vloer is n.l. zo mooi weggewerkt :)...)
Misschien heeft iemand wat tips?
Gr
Ed
 
Zo even een vraag: Zou het niet kunnen zijn dat de connectoren aan beide kanten niet goed aan de kabel zijn gemaakt? Verkeerde schema of niet goed aangeknepen etc.?

Ik zou als ik jou was ergens een kabeltester regelen en iemand die de connectoren aan beide kanten nog eens aanknijpt of misschien zelfs vervangt door nieuwe.

Succes,

Tijs.
 
Dank Tijs voor je tip. Kabel is kompleet geleverd, dus incl de connectoren. Ziet er erg profi en betrouwbaar uit. Helaas heb ik geen kabeltang (en zeker niet voor een platte UTP). In Nederland heb ik de kabel niet kunnen vinden, dus deze komt uit de USA. Zou daar misschien een verschil in ziiten?
Gr Ed
 
Er zijn 2 bekende manieren om een straight kabel te knijpen:

deze is de meest gebruikte (het schema van een crossover versie staat er ook).

Die manier staat ook hier genoemd (daar heet het 568-B Wiring). De andere manier staat daar ook genoemd (568-A Wiring) en als manier om een crosskabel te gebruiken aan de ene kant 568-B wiring en aan de andere kant 568A-wiring te gebruiken.

hier staat weer een andere manier van het maken van een crosskabel.

Ik zou zeggen: Schrijf op hoe de aders er aan beiden kanten uitzien, en kijk of het voldoet aan een van de bovengenoemde manieren van het maken van kabels.
Voldoen ze aan een van de 2 straight kabel-conventies, dan lijkt een kabelbreuk of kabelbeschadiging (al dan niet aan de kant van de connectoren) een meest logische gevolgtrekking.
Zie je dat een van de cross-kabel conventies gebruikt is, dan zou je kunnen kijken of je een verloopstukje kunt vinden die van een cross-kabel een straight kabel maakt en daarmee testen. Werkt ook dat niet, dan weer mogelijk een kabelbreuk of kabelbeschadiging (al dan niet aan de kant van de connectoren).

Succes,

Tijs.
 
Dank voor de links.
Heb even gekeken wat voor kabel en het het is in ieder geval een RECHTE. De connectoren zitten goed. Het lijkt mij als deze niet correct zitten, dat je dan helemaal geen verbinding zou kunnen krijgen????
Kabelbreuk zeg je? Als dat het geval is, dan kan ik deze (onder de vloer liggende) kabel helaas niet meer gebruiken. Nieuwe kabel dus of draadloos.
Misschien zijn er nog zaken die het probleem kunnen oplossen bijv. pc instelling. Ik wacht nof ff af. In ieder geval bedankt voor de hulp tot zover.
Gr
Ed
 
PC instelling lijkt mij niet dat dat gaat helpen, want met een andere straight-through werkt het wel.

Moet dus m.i. aan de bekabeling en/of connectoren liggen.

Wat je zou kunnen proberen is met een koperborstel even over de connectoren gaan. Wellicht helpt een wattenstaafje in alcohol ook. (corrosie/vervuiling van de connectoren).

Succes,

Tijs.
 
Heb ik inmiddels ook uitgevoerd. Heb het staalborsteltje maar achterwege gehouden met deze splinternieuw kabel.
Resultaat ongewijzigd. Inmiddels ben ik draadloos online, dus ben in afwachting op de gouden tip.......wishful thinking
Gr Ed
 
Enig idee hoe lang die ingewerkte kabel is?
En ligt die in de buurt van andere kabels zoals bv. electriteitskabels?
 
Kabel is ongeveer 4 meter lang en ligt volledig vrij van andere kabels
 
Als je zeker wilt weten of het een kabelbreuk is zul je met een kabeltester aan de gang moeten. (kan probleem zijn want niet iedereen heeft zo'n apparaat)
 
Veroorzaakt een kabelbreuk dan dat ik gewoon kan internetten, maar dat de taakbalk in XP continue aangeeft dat de 'cable unplugged' is om vervolgens weer verbinding te maken? En dat dan om de 3 seconden.....
Gr
Ed
 
Ondanks die melding kun je gewoon internetten? Want in je startpost zeg je dat de verbinding steeds verbroken wordt.

1 ding is duidelijk het probleem zit in de kabel (maar daar was je al achter) en door te te testen weet je of er een belangrijke ader (1,2,3 of 6) niet goed is.
 
Verbinding wordt telkens verbroken op mijn desktop. Dit gaat erg snel allemaal, zou best kunnen dat ook daadwerkelijk de verbinding even wordt onderbroken. Als dat zo is dan merk ik daar in ieder geval weinig van.
Ik ga i.i.g. het kabeltje testen. Als ie defect is zal ik draadloos verder gaan. Zo niet, dan is het probleem nog niet opgelost.
To be cont'd, maar toto zover dank alvast
Gr
Ed
 
Verbinding wordt telkens verbroken op mijn desktop. Dit gaat erg snel allemaal, zou best kunnen dat ook daadwerkelijk de verbinding even wordt onderbroken. Als dat zo is dan merk ik daar in ieder geval weinig van.
Ik ga i.i.g. het kabeltje testen. Als ie defect is zal ik draadloos verder gaan. Zo niet, dan is het probleem nog niet opgelost.
To be cont'd, maar toto zover dank alvast
Gr
Ed


Kabel inmiddels getest....blijkt niet helemaal oke te zijn. Draadloos maar weer.
Vraag opgelost, maar uiteraard niet naar tevredenhied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan