Videobestand verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin We

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Berichten
119
Hallo allemaal,

Ik ben een korte instructievideo aan het maken. Hiervoor maak ik gebruik van 'debut video capture'. Wanneer ik echter een filmpje opneem wordt het bestand zo imens groot.

Voor een halve minuut film zit ik al snel aan 100mb in .avi formaat.

Heeft er iemand een idee hoe ik dat kan verkleinen of dergelijke want dit is natuurlijk niet de bedoeling.


Met vriendelijke groeten
Kevin
 
Door een andere codec te gebruiken.*Misschien zit er in dat capture programma een optie om met een andere codec (zoals DiVX of XVID) te capturen. Anders kun je als je film af is deze door een video-converter halen (zoals de Super Converter, en vele anderen). Als uitgangs-formaat stel je dan één van bovengenoemde codecs in.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
 
Converteer je video naar MP4 formaat. Dit is eigenlijk voor iPod etc. maar als je met een goeie video converter jouw .avi naar .mp4 converteert, moet je instellen dat de resolutie op de zelfde grootte blijft. Je bestands formaat word nu drastisch kleiner, maar toch goeie kwaliteit, en de resolutie blijft het zelfde. By the way, ik weet niet welke Windows MediaPlayer je gebruikt, maar de mijne kan ook gewoon .mp4 afspelen. Dus ik denk dat het afspelen geen probleem zal zijn.

Ik gebruik hiervoor AVS Video Converter, maar die is niet gratis. Als je een gratis video converter weet te vinden waarbij je de instellingen van je video (framerate, resolutie, sample rate etc.) kan instellen zou dat perfect zijn om je probleempje gratis op te lossen.

Als je het formaat op .avi wilt houden, kan dat nog wel eens lastig gaan worden, want .avi bestanden zijn meestal wel groot van zichzelf. In ieder geval, ik hoop dat dit je een beetje verder kan helpen. Veel succes.

:thumb:

Elmigo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan