Photoshop CS4 bijsnijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjmkok

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2007
Berichten
38
Hallo, ben nog geen kenner in CS4 maar wil bijgesloten foto optimaliseren / bijsnijden. Vooral op randjes en andere plekken is de groene kleur nog te zien. Deze moeten oom zwart worden. Wil wil me helpen en mocht je tijd hebben om bij te snijden graag laten weten hoe je dit hebt gedaan.
Om bijgesloten bestand gaat het.
Wie wil / kan mij helpen?
 

Bijlagen

  • red-gerbara 1200-935kopie.jpg
    red-gerbara 1200-935kopie.jpg
    88,1 KB · Weergaven: 57
De magnetische lasso is misschien een goede tool hiervoor, maar je foto heeft erg veel kwaliteit verloren door te hoge Jpeg compressie. Selectief kleur selecteren/vervangen zou misschien ook kunnen werken. Het liefst zou ik de originele foto willen zien in plaats van deze.

PS Als je er zelf aan werkt, sla je dan je tussenresultaat telkens op als Jpeg?
 
Je steekt er meer vanop als je het zelf probeert en het kan op verschillende manieren.

Neem de Magic Wand tool (W) en zet de tolerance op 80 en prik ergens in de groene achtergrond. Houd nu shift ingedrukt terwijl je de niet-geselecteerde stukken van de stengels erbij neemt. Vergeet ook het kleine driehoekje linksboven in de bloem niet.
Ga nu naar menuoptie Select en kies "refine edge". Hier kan je de parameters van je selectie instellen. Bijvoorbeeld: Radius=1 Contrast=0 Smooth=2 Feather=0,5 Expand= +35.
Nu heb je je selectie wat aangepast zodat je niet al te hard knipwerk krijgt.
De selectie kan je nu donker of zwart maken.

Als je er niet tevreden mee bent kan je nog volop spelen met de instellingen voor je selectie. Laat maar weten of het zo lukt. Succes!

PS als je achteraf nog kleine spoortjes groen ziet aan de randen dan kan je met een rode colorize penseel daar even overheen gaan, daarmee verdwijnen de laatste restjes groen.
 
Laatst bewerkt:
Fijn de aanwijzing... alleen ik heb een NL-versie cs4. zou je de NL tekst willen gebruiken?
M.v.g. Theo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan