Thuisnetwerk gaat traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
104
Hallo,

Ik heb een klein thuisnetwerkje bestaand uit een vaste pc (xp), laptop (vista) en een router.
De laptop werkt draadloos en de vaste pc werkt via een UTP-kabel naar de router.

Tussen de pc en laptop deel ik mijn bestanden, maar het probleem is dat het allemaal heel traag gaat. Hier onderaan staan mijn gebruikte gegevens (ik ben wel niet zeker dat het allemaal juist is).

Router= Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54GC (54Mbp/s)

Laptop= netwerkkaart= Intel(R) wireless wifi link 5100 (54Mbp/s)
netwerkkaart= Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet (1000Mbp/s)

vaste pc= netwerkkaart= Nvidia Corp nForce MCP-T Networking Adapter (100Mbp/s)


Nu via Netlimiter ben ik te weten gekomen dat mijn datatransfer voor draadloos verkeer 2 à 3 Mb/s. Mijn datatransfer, waarbij alles bekabeld is, heb ik 10 à 11 Mb/s.
Hoe komt het dat het dataverkeer zowel bij draadloos als bij bekabeling zo weinig is, normaal moet ik toch iets kunnen verwezenlijken van 54Mbp/s? Of zie ik dit verkeerd.

De bedoeling is om dus niet via kabels te werken naar mijn laptop toe, maar via draadloos. Hoe kan ik die 2 à 3 Mb/s laten vergroten, zodat alles wat vlotter verloopt?


Thx
 
Ok, ik weet weer al een heel stuk meer. Ik heb de megabit (Mb) met megabyte (MB) verward.

Mijn snelheden die ik gemeten heb waren in MB en de netwerkkaarten en router staan in Mb. Dus de gemeten snelheden moeten allemaal vermenigvuldigt worden met 8. Hierdoor kloppen de snelheden wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan