10 Mb snelheid i.p.v. 100Mb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wpel

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Berichten
5
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn desktop computer alleen maar een IP adres krijgt toegewezen als de LAN snelheid op 10Mb full duplex staat. Ik heb al drie netwerkkaarten geprobeerd en heb momenteel zelfs een andere PC met een on-board Realtek kaart (tot 1Gb).

Toen dacht ik dat het aan de kabel lag maar als ik mijn laptop (DELL van de zaak) op dezelfde kabel aansluit heb ik wel gewoon 100Mb verbinding. Op speedtest.net heb ik dan ook de 50Mbit die de provider belooft.

Ik heb al 3 modems (Planet, Ziggo en nu XMSNet) gehad en twee routers. Momenteel de Sitecom 300n XR en ook de PC al direct op het modem gekoppeld gehad.

Toen bleef over dat Windows (XP Prof SP3) misschien een begrenzing had. Ik heb vervolgens Windows opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft.

Ik heb op de PC als in het moden DHCP aanstaan, verder alles standaard ingevuld.

Het is nu zelfs zo erg dat ik soms mijn netwerkkaart moet uitschakelen en weer moet inschakelen als in verbinding wil.

Wie kan mij helpen?
 
Zet er eens een 100mbit of 1000mbit ethernet switch tussen? Met een beetje mazzel heb je het probleem daarmee opgelost.

Tijs.
 
Tijs,

Bedankt voor je reactie. Kun je me uitleggen waarom dat zou helpen? Heeft dat misschien te maken met de sterkte van het signaal?

Ik heb er al eens een switch tussen proberen te zetten maar dat werkte helemaal niet. Kreeg toen überhaupt geen IP-adres.

Hoop op meer reactie.
 
Let even op: Een switch is niet hetzelfde als een router. Ben er dus zeker van dat het inderdaad een switch is die je voor dat testwerk gebruikt hebt.

Uitleg waarom het kan helpen: Ik ken uit de praktijk situaties waarbij de signaalherkenning tussen apparaten niet werkt zoals gehoopt/verwacht. Vandaar dat je even een poging zou kunnen doen met een ander apparaat ertussen (de switch dus).

Tijs.
 
Tijs,

Ik heb een switch geplaatst maar dat geeft geen resultaat. Ik heb het geprobeerd met de router en zonder de router (dus de switch direct op het modem) en zelfs nog een keer de PC direct op het modem.

Alles geen resultaat.

Andere suggesties?
 
Enige waar je nog een poging mee kunt doen is een extra simpele 100mbit of 1000mbit PCI netwerkkaart (liefst ander merk) in je pc installeren, en dan kijken of je dan wel de gewenste snelheid kunt bereiken.
Natuurlijk kun je ook kijken of voor je huidige netwerkkaart firmware en/of drivers beschikbaar zijn die nieuwer zijn dan je nu hebt.

Andere tips heb ik niet voor je.

Succes,

Tijs.
 
Tijs,

Die had ik al geprobeerd. Niettemin ontzettend bedankt voor je tijd en moeite.

Ik worstel wel verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan