film op cd pf dvd zetten vanuit een filmcamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

keestramper

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
Berichten
216
Ik heb een digitale filmcamera met wel 700.000 pixels. wellicht een wat verouderd model. er zit een USB kabel bij. De vraag is hoe krijg ik de fils op een DVD. Er zitten kleine ( soort) kassettebandjes in de kamera ik weet niet hoe dat heet van een uur.

Moet je dit via een software programma doen? Ik kan ze wel afspelen op de pc en op tv maar het moet op een cd of dvd
 
Laatst bewerkt:
Wat is de extensie van de bestanden, m.a.w. de 3 letters áchter het puntje in de naam:

naam.???
 
Ilm op cd/dvd zetten

Wat is de extensie van de bestanden, m.a.w. de 3 letters áchter het puntje in de naam:

naam.???

Extensie? Ze staan nog op die casette of hoe dat ding heet ik wil het eerst op de pc zien te krijgen
 
Ik heb een digitale filmcamera met wel 700.000 pixels. wellicht een wat verouderd model. er zit een USB kabel bij. De vraag is hoe krijg ik de fils op een DVD. Er zitten kleine ( soort) kassettebandjes in de kamera ik weet niet hoe dat heet van een uur.

Moet je dit via een software programma doen? Ik kan ze wel afspelen op de pc en op tv maar het moet op een cd of dvd
Hetgeen betekent dat je de filmpjes in de verkenner moet kunnen 'zien' op de camera?
 
film op cd zetten

Nee als ik de kamara op de pc aansluit met de fire-wire kabel dan zie ik er niks bijkomen in "mijn computer". Dus ook in de verkenner kan ik de camera niet vinden. Er zit geen software bij de camera. Het is wel 16 bit zou dat te weinig zijn voor windows? 700.000 pixel dus 0,7 Megapixel
 
film op cd zetten

Toch bedankt voor het meedenken. Word erg gewaardeerd door mij
 
een goeie dv camera is nog steeds één van de betere opties, dus zo erg is dat "verouderde model" niet. (dv=digital video)

je hebt het in je eerste post over een usb aansluiting en later over firewire, ik hoop firewire.
via firewire kan je spelende video opnemen.

je hebt dus een opname programma nodig, een redelijke pc en een hoop ruimte op de harde schijf

1 het programma, er zijn heel veel progs om de video te capturen (to capture) je hebt grote progs als pinnacle maar heel kleine (en gratis) virtualdub, ook met wi9ndows moviemaker zou het moeten kunnen.

2 hoe meer je de video wilt bewerken hoe krachtiger je pc moet zijn, ook de paketten waar veel mee kan (pinnacle) zijn zwaarder voor je pc.
als je alleen wil overzetten, beetje knippen en plakken en dan naar dvd kan je prima toe met eenvoudige en gratis programma's.

3 waarom veel harde schijf ruimte?? dv op de pc zetten gaat het beste als je dit eerst naar dv-avi zet
dit is een niet gecomprimeerde avi en neemt 13 GigaByte aan ruimte in per uur video.


de basis is (verschilt per programma):
start capture programma >> juiste apparaat aanklikken >> start capture >> start camera >> als het goed is moet je nu het beeld zien op de pc >> video klaar >> stop camera >> stop capture >> en nu heb je één grote avi.

video opnemen op de pc gaat op deze manier dus realtime, 1 uur video kost 1 uur om op te nemen.

doe je zelf een lol en ga eerst tetsen met korte stukjes van 5 minuten en kijk of het wil lukken
als je er na 2 uur achter komt dat het niet goed is kan je jezelf ook wel voor de kop slaan.


je ziet een vrij lang verhaal, maar als je het eenmaal door hebt stelt het niet meer zoveel voor hoor en dan gaan we later wel door over knippen plakken en avi naar dvd
 
film op DVD zetten

een goeie dv camera is nog steeds één van de betere opties, dus zo erg is dat "verouderde model" niet. (dv=digital video)

je hebt het in je eerste post over een usb aansluiting en later over firewire, ik hoop firewire.
via firewire kan je spelende video opnemen.

je hebt dus een opname programma nodig, een redelijke pc en een hoop ruimte op de harde schijf

1 het programma, er zijn heel veel progs om de video te capturen (to capture) je hebt grote progs als pinnacle maar heel kleine (en gratis) virtualdub, ook met wi9ndows moviemaker zou het moeten kunnen.

2 hoe meer je de video wilt bewerken hoe krachtiger je pc moet zijn, ook de paketten waar veel mee kan (pinnacle) zijn zwaarder voor je pc.
als je alleen wil overzetten, beetje knippen en plakken en dan naar dvd kan je prima toe met eenvoudige en gratis programma's.

3 waarom veel harde schijf ruimte?? dv op de pc zetten gaat het beste als je dit eerst naar dv-avi zet
dit is een niet gecomprimeerde avi en neemt 13 GigaByte aan ruimte in per uur video.


de basis is (verschilt per programma):
start capture programma >> juiste apparaat aanklikken >> start capture >> start camera >> als het goed is moet je nu het beeld zien op de pc >> video klaar >> stop camera >> stop capture >> en nu heb je één grote avi.

video opnemen op de pc gaat op deze manier dus realtime, 1 uur video kost 1 uur om op te nemen.

doe je zelf een lol en ga eerst tetsen met korte stukjes van 5 minuten en kijk of het wil lukken
als je er na 2 uur achter komt dat het niet goed is kan je jezelf ook wel voor de kop slaan.


je ziet een vrij lang verhaal, maar als je het eenmaal door hebt stelt het niet meer zoveel voor hoor en dan gaan we later wel door over knippen plakken en avi naar dvd




Ja sorrie ik bedoel een firewire kabel. Ik sprak vandaag de IT bij ons op de zaak er over en die zei: je moet niet afspelen met de camera in vedeo mode maar in het menu van de camera verbinding met de pc selecteren zodat de camera weet dat hij de film naar de pc moet versturen. Daarna kan je de camera niet meer bedienen en gaat alles via de pc. Pas daarna ziet de pc de camera en eerder niet.

Verder is het een bandje van een uur en de harde schijf is 300GB Ik heb momenteel een Asus A8NE met een AMD Athlon 64+
met 2 GB intern geheugen en een Nvidia 7600GS?

De nieuwe pc die ze nu aan het bouwen zijn voor me is een quadcore CORE i7 920 box 2.66 8MB FC-l
2 X 4GB intern geheugen
Radeon HD 4850 512MB DDR3 Pci_E dual DVI HDTV
Vista 64 bits maar dat moge duidelijk zijn met zoveel geheugen

dus die trekt het ook wel maar die heb ik over een paar weken pas.

Maar goed ik ga het proberen op us advies over te zetten.
Ik had hem gisteren aangesloten met een firewire kabel en toen de camera op video mode gezet waarbij hij ging afspelen maar werd niet herkend door de pc. Dit moet ik dus eerst in de camera instellen.

Met vriendelijke groet Kees Tramper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan