Dhcp scope (belangrijk!)

Status
Niet open voor verdere reacties.

doss

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
28
Beste helpers!

Ik zit met een probleem:

Ik moet een scope maken van een b adres

Ik moet de eerste 3 adressen exluden

Het ip adres begint met 60.100.1.1 t/m 60.100.15.254

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik die 3 moet exluden want hoe exlude ik bijvoorbeeld 60.100.1.1 t/m 60.100.3.?

Moet er dan een 1 op de plaats van het vraagteken of 254 of iets wat er tussen komt?

Ik moet morgen examens doen en dit is eigenlijk het enige wat ik nog niet helemaal begrijp!

Ik hoop dat jullie me nog even kunnen helpen!

Alvast bedankt

Gr

Doss
 
Je kunt Exclusions later ook nog toevoegen. Normaal maak je die aan tijdens het creeren van de scope, maar na afloop kan ook.

Nu vermeld je niet welk besturingssysteem we het hier over hebben, maar ik ga even van W2003 uit. [Verbazingwekkend is dat je een scope een publieke ip-reeks moet maken (60.x.x.x)...]

Goed, terug naar je probleem:

Exclusions voeg je toe door:
Open DHCP management
Open de scope
Rechtsklik op Adresgroep in het linker deelvenster, en kies Nieuw uitsluitingsbereik.
Vul daar de reeks in die je wilt uitsluiten. Wil je maar 1 ip-adres uitsluiten, vul dan in beide invulvelden hetzelfde ip-adres in.
In jouw geval zou je dus in het bovenste invulveld van het uitsluitingsbereik 60.100.1.1 invullen en in het onderste invulveld 60.100.1.3
Hierna op knop Toevoegen klikken.

Succes,

Tijs.
 
Oke dank je wel!

Ik laat morgen wel even weten hoe het me vergaan is!

:thumb:
 
Microsoft examen 70-293 ??

Tijs.
 
Dankje!

Nog 1 vraag

Wat is nu mijn default gateway?

mvg

Doss
 
Default Gateway: Dat is het ip-adres van het routerende apparaat waarlangs alle niet-lokale netwerkverkeer wordt gestuurd waarvoor geen expliciete route bekend is op je computer.

Meestal is dat een router, maar kan bijv. ook een server zijn met 2 (of meer) netwerkkaarten die een router-functie heeft.

Succes,

Tijs.
 
Ik ben inmiddels geslaagt voor mijn examens en wil iedereen die mij geholpen heeft bedanken!

Ik heb zelfs 100 % behaald :p

Thanks allemaal!!:thumb:
 
Gefeliciteerd doss! Goed gedaan! :) :thumb:

Fijn dat je wat aan de informatie hebt gehad.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan