Systemen vetragen heel erg

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanD87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
1
Goedendag allemaal,

Ik heb een heel vreemd probleem. Ik ben de beheerder van een netwerk en nu kreeg ik de klacht dat van een bepaalde groep mensen het systeem heel erg vertraagd. Zij gebruiken voornamelijk Word 2003. Zij moeten heel veel Kopieren Plakken vanuit verschillende documenten en wanneer je het systeem even rust geeft dan gaat het wel voor 5 minuten. Maar zodra zij een paar keer Kopieren Plakken doen en je geeft een spatie dan moet je gewoon ruim 5 seconden wachten dat gaat dan steeds erger worden. Ik hoop dat ik jullie van voldoende informatie heb voorzien om een oplossing te geven voor mijn probleem.

Nog wat extra info:
Zij maken deel uit van een netwerk (2003)
Word-documenten zijn best wel groot

Bij voorbaat dank,

Jan
 
Misschien helpt de volgende test:
Nadat een stuk tekst/word-document/plaatje etc. gekopieerd zijn, blijft het op het klembord staan. Dat kost geheugen.
Laat deze mensen eens (na het kopieren) het klembord leegmaken (beter gezegd: 1 spatie erin zetten), en dan doorwerken.

Ze zouden bijv. kladblok kunnen openen, daar een spatie drukken en dat document verder de hele sessie laten open staan. Zodra de knip- en plakacties even niet meer nodig zijn even naar dat kladblok, Ctrl-A van alles selecteren, en dan Ctrl-C van kopieren. Er staat dan dus 1 spatie op het klembord. Kijk of het dan wél acceptabel/goed werkt.


Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan