Achtergrond afbeelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Hallo forummers.

Ik heb in 2007 een visitekaartje ontworpen. Ziet er op zich goed uit.
Voor reclame doeleinden heb ik een zwart-wit versie gemaakt.
Als proef-druk kreeg ik een exemplaar terug, waarbij ze de tekst uit het logo hadden gehaald, het logo wat lichter van kleur gemaakt, en deze sterk vergroot als achtergrond onder het kaartje hebben gebruikt.

Ik heb zitten puzzelen met PaintShop pro 9, maar heb geen idee hoe dit te doen.

Is er een software waarmee je makkelijk de tekst uit een afbeelding haalt? Dus zeg maar, als een layer die je verwijderd?
En hoe krijg ik dit licht-gedrukt als achtergrond?

In de bijlage een screenshot van wat ik bedoel. Ik heb gegevens afgeplakt.
 
Ik zou dat echt niet weten. Weet je zeker dat diegenen die het veranderden geen bewerkbaar document hadden met layers? Of het misschien nagemaakt hebben? Want ik heb vaak ook problemen om tekst te kunnen wissen van een foto die niet in een bewerkbaar formaat is zoals .psd.

Je kunt natuurlijk prutsen door de tekst uit te knippen en dan in te kleuren in de kleur van het vlak waar het op staat. Maar dat vergt erg veel tijd en als het er netjes moet uitzien dan ben je wel erg lang bezig.

Mijn raad: Maak het na (is niet zo moeilijk geloof ik) en sla het op als een bewerkbaar formaat zodat je dit probleem later niet meer tegenkomt.

Maar als iemand weet hoe je die tekst er wel gemakkelijk van kan krijgen, zeg het dan zeker hier, want ik ben ook geïnteresseerd!

grts
 
tekst verwijderen

hey paul-rt...ik doe dat gewoonlijk met de kloonfunctie en dat lukt soms aardig goed,gewoon op de kleur van de achtergrond klikken en dat over de letters zetten,dus je kloont de kleur.
groetjes happyopa
 
Het probleem is: als je dan een achtergrond hebt die niet in één kleur is, maar overloopt van de ene naar de kleur dan werkt dit niet. Ofwel ben je uren bezig :p
 
Iemand nog de gouden tip?
 
How about Adobe Illustrator? Hiermee kun je je afbeelding overtrekken de lijntjes naar smaak aanpassen
 
Je bent veel eerder klaar als je je kaartje opnieuw ontwerpt in gescheiden beeld- en tekstlaagjes. Het ontwerp is ook vrij eenvoudig dus waarom zou je moeizaam de tekst gaan weghalen?
 
@ Artic Joe.

Hé, dat lijkt me wel wat.
Dan kan ik altijd een stukje pakken als ik iets "geks' met mijn logo doe.

Maareh, hoe doe je dat? En met welke software?

@ Renzmenz:
ok, ga ik eens naar kijken. Ooit (10 jaar geleden ofzo) al eens geprobeerd, maar snapte er toen geen hout van.
 
Zelf neem ik altijd Photoshop voor dit soort dingen.
Jouw kaartje lukt in MS Word ook prima, er zitten verder geen grafische hoogstandjes in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan