achtergrond verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
161
Hallo

hierbij mijn vraag. ik heb een foto van mijn kleinkind in een witte stoel maar er is ook nog een stuk kast te zien.
Graag zou ik die achtergrond verwijderen en wat groen er achter plaatsen. maar hoe krijg ik dat. ik heb picasa 3
en photofiltre. weet iemand hier een oplossing?.graag hierop een antwoord.

b.v.d groetjes suffie
 
Mja, volgens mij kan dat niet zo moeilijk zijn. Alleen kan ik niet werken met die programma's die jij net zei. Met Photoshop (en met jasc paint shop pro) is dat een 'eitje' volgens mij. Maar die software heb je waarschijnlijk niet staan en als je het al hebt kan je er nog niet mee werken waarschijnlijk. Je kunt het ook laten doen voor je?

Als je het liever zelf doet. Zoek je dan een programma waarmee je een soort 'cut-tool' hebt (zoals in de eerder vernoemde programma's). Misschien kan je dat met jouw programma's ook, maar dat weet ik niet.
 
Is deze vraag al opgelost? Zo niet, post hier je afbeelding dan even en dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen... En even een klein beetje uitleg met wat voor kleur groen e.d.

p.s. Kan wel even duren, maar als je al sinds 20 juni wacht maakt dat vast niet heel veel uit.
 
afbeelding toevoegen

hallo Bas

Ja een afbeelding toevoegen, maar dat is nu juist
niet mijn sterke kant,daar ik echt niet weet hoe dat
werkt, nog nooit eerder gedaan. dus weer een vraag
Hoe werkt dat?
m.v.g

suffie
 
Heb je PhotoShop of Paint.NET ??? Dan moet je gaan werken met de "Magic Wand Tool", welke het mogelijk maakt om een bepaald deel met (ongeveer) dezelfde kleur kunt selecteren en kunt verwijderen. Dan kan je er een laag onder zetten, en daarop de nieuwe achtergrond plaatsen.
 
hallo bas

bedankt voor je tip die heb ik opgevolgd.
En het is gelukt.

bedankt
m.v.g. suffie
 
Graag gedaan :thumb:

Zet je de vraag wel even op "opgelost" ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan