Beeld/computer bevriest na einde video

Status
Niet open voor verdere reacties.

crmtd

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2002
Berichten
239
Hallo Helpers,

Eens kijken of jullie mij kunnen helpen.
Ik ben bezig om met een Plextor AV 200 en een analoge videocamera mijn analoge videobandjes om te zetten naar mpeg 2.
Na wat driver geklooi werkt het uiteindelijk allemaal op Vista.
Echter heb ik 1 probleem (anders was ik hier nu niet hahaaha).

Als ik de video converteer gaat het allemaal prima, maar aan het eind van een opname op de band, komt er daarna een andere opname van bijvoorbeeld een dag later.
Tussen deze 2 opnames zit er ruis, zoiets als geen zender op je televisie.
Bij deze ruis stopt het converteren op de computer en is alles bevroren (muis/programma enz), ik kan dan niets meer doen om het programma te stoppen of een ander programma opstarten, er staat gewoon een bevroren beeld.
Contr. alt del doet ook niets.
Mij rest dan alleen nog de computer met de aan en uit knop uit te zetten en hem daarmee dan weer aan te doen.
De conversie tot dat moment is goed, ik heb dan ook gewoon een mpeg 2 als bestand.

Maar het blijft lastig, kijken waar de conversie gestopt is en dan op de band weer zoeken waar dat was en dan weer een nieuwe conversie doen, tot de nieuwe opname en dan weer van voor af aan.

Ik zou dus graag van het vastlopen afkomen bij het eind van de opnames en gewoon in 1x de hele band converteren, dat ruis knip ik er dan digitaal wel uit, iemand een idee?
 
Het gaat dus mis omdat er (tijdens die ruis) geen videosignaal is. En dat signaal is essentieel voor een goed verloop.
Hier kun je niks aan doen, behalve de band eerst kopieeren, de 'gaten' er uit laten, en dat capturen, maar dat is niet de bedoeling lijkt me. Er zit niks anders op dan de band eerst bekijken, de teller standen noteren waar het beeld zit, en op tijd stoppen..

p.s. Je kunt dit voorkomen door als je een nieuwe opname met je camera maakt, de vorige eerst af te spelen, en dan Pauze-Rec- Pauze in te drukken, dan komt er (meestal) geen gat in het videosignaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan