dv cassette vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
Berichten
3.416
ik ben aan overwegen een camcorder te kopen met grote zoom (optisch)

naar schijnt zou je beter een kopen met dv cassete als je de bedoeling hebt om te bewerken

omdat je bij een hard-disk of geheugenstick altijd het beeld word gecomprimeerd
tekoste van kwaliteit bij dv cassette niet

met een dv cassette van 1 uur omzetten naar pc woord ongeveer 13 gig
als ik dan op een dvd (4.7) wil zetten is dat bijna een compressie 1 op 3
wat is dan de beste kwaliteit dv, of harddisk

iemand ervaring mee

ps. zou geen hd camcorder worden ,heb maar een paar keer nodig
budget is ± 300 €
 
Er zijn voors- en tegens, en het ligt eraan wat je doel is, wat voor computer je hebt, en wat voor TV.

Puur vanuit compressie bekeken: De vertaling van DV-AVI naar DVD vraagt idd de minste hercompressie. Alleen, de MPEG4 codec die veel in nieuwe camera's wordt gebruikt, AVCHD, comprimeert meer, maar is daar erg goed in. Kwaliteitsverschil wordt niet meer door de codec bepaald.

Een bottleneck is de computer. Om video met MPEG4 te monteren, met nog wat effecten en kleur-correcties, heb je eigenlijk een Quad-core machine nodig, en de snelste harde schijven. Anders moet je nog steeds vervelend lang wachten.

Dan is er de resolutie. Een DV-camera neemt op in 720x576 pixels. Als jij inmiddels een platte TV hebt, dan kan die niet alleen een hogere resolutie aan, hij is er eigenlijk voor gemaakt. Bij een lagere resolutie laat de TV minder detail zien. Als je een apparaat op de toekomst koopt dan is de HDcamera (-ready = 1440 hor. pixels / full- = 1920) een betere keus. Je hebt dan weer wel een Blu-ray brander en een HDMI verbinding tussen TV en speler nodig om die kwaliteit te kunnen benutten.

Nog een punt, vóór DV: Met je budget van €300,- heb je niet heel veel keus in kwaliteit. DV-camera's zijn al ouder, en dus goedkoper. Je zou voor je budget een 3-CCD camera met een redelijke lens kunnen kopen (evt. 2e hands), die geven een veel mooier beeld dan 1-CCD camera's.
 
gelijk heb je in dv is er inderdaad zoveel keus niet meer
er is altijd iets dat ik er niet goed aan vind,dene ene keer de lux te hoog(11)
of de zoom te weinig

nu hier in de reclamefolder staat de Panasonic SDR-H80 is wel met hd
maar wat vind je er van
prijs 375€
 
Mmwah.. Niet heel geweldig. Dit is geen HD camera, maar gewoon SD (Standard Definition) en de CCD is wel erg klein (1/8 inch). Hierbij bedoel ik dat je beter een DV camera met 3 CCD's kunt kopen, of dan een 1 CCD, maar wel zo groot mogelijk

De bovenste Panasonic DV camera's hieronder bij Kieskeurig zijn 3 CCD, Maar je hebt wel Firewire nodig, om beelden over te zetten naar de computer.

http://www.kieskeurig.nl/videocamer...=&max=&grade=0&current=1&details=Y&advanced=1
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=cart_accessories&A=details&Q=&sku=597296&is=REG
 
linken krijg ik niet open pagina valt uit,foutje van help mij denk ik
over welk type ging het
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan