laptop speakers en externe boxen samen aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkspank

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
323
hallo,

ik heb een laptop (acer aspire 5920G nieuwste versie) en als ik mijn speakers er op aansluit dan gaat natuurlijk het geluid van mijn laptop speakers uit.

nou is mijn vraag : kan ik er voor zorgen dat mijn laptop speakers samen aangaan met de externe speakers zodat als ik de stekker van de externe speakers in mijn laptop doe dat dan mijn laptop speakers niet uit gaan maar dat ze allebei aangaan ??

bij voorbaat dank
 
Kan niet want door de stekker van speakers of koptelefoon erin te steken worden de ingebouwde uitgeschakeld.

Alleen een Audio uitgang met tulp stekkers die meestal op Desktops zitten kunnen dat.
Als je meerdere speakers wilt een 5.1 setje kopen.

Niet die merkloze van Bart Smit, want hoewel ze geluid geven vind ik dit erg plastic klinken.
Liever voor zelfde geld een goede 5.1 set gebruikt.
Dankzij de voeding op 230 volt ook meer volume en de geluidskaart van deze laptop word niet overbelast.

U gebruikt een koptelefoon uitgang nu voor speakers en dan is overbelasten mogelijk en dit valt buiten de garantie.
Alleen kleine Ipod speakers of van walkman mogen hier op.
 
ik heb de koptelefoon stekker aangesloten op boxen die hebben zelf eigen stroomaansluiting in het stopcontact.

verder (maar die is tijdelijk buiten gebruik want de zekeringen zijn door) heb ik nog een ander set boxen die gaan met een koptelefoonstekker naar 2 tulpjes die in mijn versterker gaan en aan de versterker zitten ook boxen...

dit is tog niet slegt ? ik doe dit nou al 1 jaar zonder problemen.

groetjes.
 
De setjes zonder versterken kunnen een laptop soms opblazen.
Dan werkt meestal alleen de geluidskaart niet meer omdat de speakers te zwaar waren.

Uw oplossing met 230 volt stekker is prima maar teven de originele aansturen is te zwaar voor de laptop en normaal is het voor Headset bedoeld en moeten ze juist uitgeschakeld worden.

Als je meer speakers wilt een ander setje is dus de oplossing.
Maar een koptelefoon geeft meestal beter geluid voor minder geld en je hoor minder achtergrond geluiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan