Kan niet meer op internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightriderke

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Berichten
17
Ik heb twee pc's aan een router hangen.Router is verbonden met Telenet.

Plots kan ik met de ene pc(Vista) niet meer op het internet, alleen heb ik nog lokaal netwerk.
De tweede pc werkt nog perfect.(XP)

Wat kan hier het probleem zijn ??
 

Bijlagen

  • Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 31
Dat had ik gisteren precies hetzelfde, de andere met XP kan wel internetten, maar de mijne met Vista niet. Ik dacht dat het aan een kapotte netwerkkaart zou liggen, maar kan toch niet, want ik kan die andere computer wel vinden via netwerk.
Dus HelpDesk gebeld, en uiteindelijk hebben wij een boosdoener gevonden, beveiligingsoftware blokkeert ineens alle internetverkeer!

Dus heb ik die NOD32 (beveiligingssoftware, antivirusprogramma) gedesinstalleerd en opnieuw opstarten, even kijken of de internet werkt, warempel ja!! En toen opnieuw NOD32 installeren en updaten, en het werkt nu alles normaal, waarschijnlijk is er iets misgegaan met update van die NOD32.

Misschien ook bij jou zo??? Probeer dan in ieder geval die antivirusprogramma weg te wissen en dan opnieuw opstarten en dan kijken of de internetverkeer wel werkt.
 
Toevallig want ik heb ook nod erop staan.

Ik ga eerst eens proberen zonder nod op te starten of het dan werkt.
Als ik nod via msconfig uitschakel zal dat wel lukken.
 
Heb Eset uitgeschakeld maar nog steeds lokaal netwerk.
 
Heb Eset uitgeschakeld maar nog steeds lokaal netwerk.

Jij moet het helemaal desinstalleren! Ergens is het beveiligd, Gisteren heb ik ook van alles geprobeerd, hier en daar uitschakelen, het hielp niets, toen besloot ik die NOD32 desinstalleren, en toen werkte het weer goed!
 
bizar,
ik wilde er net een nieuw onderwerp over openen toen ik dit las,
het zal dus in 1 van de updates van NOD liggen, want ik heb dit uiteraard ook

ik ga het morgen proberen en dan laat ik het weten
tnx :thumb:
 
Inderdaad, nod verwijderd en probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan