Simpel netwerkje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorants

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Berichten
105
hoi allemaal.

ik wil een simpel netwerkje opzetten tussen twee PC die nog geen 3 meter van elkaar staan.
wat is de bedoeling:
-gemeenschappelijke printer
-gedeelde map(pen)
-mogelijk een gedeelde map tussen twee specifieke accounts (dus jantje op pc 1 kan in de map van jantje op pc 2 maar niet in de map van pietje.)

is het gewoon mogelijk een internet kabel tussen de twee PC's te leggen? ik zit dan wel met het probleem dat ik geen internet meer kan aansluiten omdat mijn netwerk poort bezet is.
USB kan zeker niet? (sorry als ik onzin praat, ik ben een netwerk noob)

kan iemand mij een beetje op weg helpen? ik hoef geen hele tutorial, gewoon een idee voor ene opstelling, dan lukt het waarschijnlijk wel grote deels.

tanx, joran
 
Hoi jorants,

Geef eerst een wat meer informatie over je situatie, welke OS is geinstalleerd op beide PC's ?
Werkt je internet via een router?
 
hoi,

het zijn de computers van de schoolkrant en staan dus in een apart lokaal in de school.
ze zijn wel alleen voor ons en we hebben dus geen probolemen met schoolnetwerken en wachtwoorden, we kunnen ze gwoon als losse PC gebruiken.
we gebruiken wel het internet van de school door gewoonweg een lankabel in de internet aansluiting in het lokaal te doen.
het schoolnetwerk is novell.
het zijn bijde Windows XP home computers.
het buget is gering en we zoeken dus naar een goedkope oplossing.

hopelijk is het wat duidelijker.

joran
 
Je zou gewoon de wizard van Windows kunnen proberen maar zover ik weet zijn er dan problemen met het verdelen van de rechten wegens Novell dat de overhand neemt.
Ga eens naar ConfiguratieScherm->Wizard netwerk instellen en kijk daar eens wat rond :)
 
ik heb de wizzard gedaan op één van de twee maar er gebeurt niks :S er is na afloop nergens een netwerk te zien of zo, ook geen werkgroep.
de computers zitten volgens mij zo:

WWW
||
Schoolserver -- computer twee
//
computer 1

ik denk dus dat het sowieso moeilijk gaat worden en netwerk op te zetten zonder iets op de server aan te passen.
ik zal dus waarschijnlijk een apart kabbeltje moeten leggen tussen de twee.

kan dit mischien werken:

WWW
||
schoolserver
||
splitbox -- computer 2
||
computer 1

en dan zo dat de splitbox met de enkele kant in com 1 zit en met de dubbele kant naar de server en naar com 2 gaat.

het is maar een idee maar zou graag oren of het slagingskans heeft.

tanx,

joran
 
Laatst bewerkt:
ik heb net even geprobeert de computers via een directe lan kabel aan te sluiten op elkaar.
ik heb het internet gewoon even weg gelaten.
ook dit lukte niet :S ze waren bijde niet in staat met de wizzard netwerk om de ander te vinden/een netwerk aan te maken.

ik volg het even niet mee :S
 
Er is in de wizard een mogelijkheid om een netwerk-diskette te maken ;) Probeer dat eens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan