Netwerk tussen 2 computers

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Berichten
127
Hoi,

Vandaag koop ik een nieuwe computer voor me ouders en ik wil deze graag in 1 netwerk zetten samen met mij computer. Wij hebben twee computers die aan een network router (volgens mij) zijn aangesloten 1 computer word daar nu van vervangen in het verleden waren ze met elkaar verbonden maar sins een jaar niet meer. Wat mijn vraag is hoe kan ik de twee computer in 1 netwerk plaatsen zodat ik contact kan maken met de computer benenden als ik boven ben, doormiddel van bijvoorbeeld 'remote desktop' of een gedeelde map waar we allebei de computers bestand op kunnen plaatsen. Op de computers staat Windows 7 RC

Ik heb op google gezochten naar soort van handleiding maar degene die ik vond daar kwam ik niet echt uit graag een oplossing hiervoor. Ik heb enigzins ervaring met computers dus het hoeft niet heel makkelijk te zijn.

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
In principe moet je eerst controleren, of alle twee computer tegelijkertijd op internet kunnen.

Tweede stap is alle twee computers in hetzelfde werkgroep te plaatsen.

Gedeelte mappen kan je ook instellen.

Remote desktop heb ik nooit gebruikt. Je moet een gat in je firewall prikken. Maar dat doe ik niet.

Windows RC7 ken ik niet.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan