welke router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
145
mijn vader en ik hebben nu gedeeld internet, dwz we kunnen niet tegelijkertijd op internet.
Nou wil ik dat natuurlijk wel...
Ik had al wat rondgekeken, zou dit een goede zijn? Mijn pa heeft het er telkens over dat het ISDN én ADSL miet zijn.
Ik heb best wel verstand van computers, alleen internet is mij een beetje ontgaan:eek:
Zou iemand uit kunnen leggen waar dat allemaal betrekking op heeft en of dit dus gewoon een goede router zou zijn om met z'n tweeen te gelijkertijd op te kunnen internetten? alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
het is mijn pa en ik......

maar vertel eens welke provider...en welk abonnement
er zit verschil tussen isdn en adsl dus......
 
we zitten bij kpn, een 3 mb/s abonnement. (wil ik ook vanaf:evil:)
 
dus een adsl aansluiting
je wilt daar van af ga je dan wel weer een adsl lijn nemen?
anders koop je nu iets wat dan misschien niet meer werkt.......
 
tsja ik weet dus niet hoe het werkt allemaal wat is adsl etc.?
 
adsl gaat via de telefoon draadjes.....
ja die linksys is daar een goede router voor.....
Maar ben je van plan om straks ook nog draadloos te willen gaan internetten dan heb je weer een andere nodig.
 
draadloos maakt ons niet zo veel uit hoor, we hebben nu toch de draadjes nog liggen;)
 
Volgens mij kan je deze router niet gebruiken omdat hij Annex A is dus ADSL Analoog.
Als je een ISDN lijn hebt zul je op zoek moeten naar een Annex B router.
 
Het werkt zoals een andere router, maar omdat je zelf aangeeft ISDN te hebben, moet een Annex B type router hebben.
Annex A= Analoog
Annex B = Digitaal
 
maar wat is dan het verschil tussen analoog en digitaal, isdn en adsl? ik snap er iks van:(
 
Maar dat is toch niet nodig? Hij heeft nu ook internet. Dus hij heeft al een modem voor ISDN of ADSL. Vanaf het modem gaat het naar een pc dmv een ethernet kabel. Je kan toch bijna iedere willekeurige router kopen en die aansluiten op die ethernet kabel uit het modem. Bij werkte het in ieder geval wel zo (ik heb ook planet/kpn). Dan heb je toch niet een speciale router nodig of vergis ik me hier in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan