Users map blijft maar gedeeld (Vista x64)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Berichten
163
Hallo allemaal,
Ik heb met Vista en 3 XP computers een netwerk opgezet. Het gaat allemaal prima en bestanden delen werkt (gelukkig). Maar op die Vista pc blijft de Users map maar gedeeld. Deze kan ik wel laten stoppen met delen. Dan is die map via andere pc's wel zichtbaar, maar niet te betreden. Dus dat is nog wel redelijk goed (al moet die ook niet zichtbaar zijn). Maar stel dat ik 1 map in die Users map wil delen. Bijvoorbeeld een album o.i.d. Dan lukt dit niet. Vista zegt dat deze map dan al gedeeld is. Wil ik het delen opheffen, dan krijg ik: kan niet, deze map zit in een gedeelde map. Maar die Users map heb ik eigenlijk niet gedeeld. Ook daaronder zit geen enkele gedeelde map. C schijf is ook niet per ongeluk gedeeld. Als het onduidelijk is, vraag dan gerust om meer details. Het is voor mij alleen wat frustrerend. Dit is een nieuwe game pc, en nu weer problemen met Windows, begin het spuugzat te worden.

Alvast bedankt.
 
Hey,

probeer jij het delen op te heffen door met de rechtermuis knop op die map te klikken?
Zo ja, dan even een andere manier:

1) Klik met de rechter muis knop Computer op het bureaublad. En klik op Beheren (Manage)
2) Mogelijk moet je de UAC toestaan. Dat is die melding voor administrator rechten.
3) Blader dan in de linkerlijst naar Gedeelde mappen en Shares
4) Daar staan de gedeelde mappen in. Verwijder die gene die je weg wilt hebben.
5) Eigenlijk niet nodig, maar start de pc even opnieuw op voor de zekerheid.

Als het niet opgelost is, weet ik nog wel een manier, maar waarschijnlijk werkt die dan ook niet.

Laat maar iets weten.

Gr.,
Mathijs
 
Ik zie het al. In shares staan 2 volledige schijven gedeeld:shocked:
De C schijf en de I schijf (partitie met Win 7). Maar als ik met de rechtermuisknop dan op die C schijf klik (in shares) kan ik het niet verwijderen of opheffen. Alleen maar openen, vernieuwen of help.
 
De C$ en D$ is voor de adminstrator. Die kan daarop inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Probeer het eens op de volgende manier om die te verwijderen:
1) Start - typ cmd in het tekstvak en dan [CTRL]+[SHIFT]+[ENTER].
2) Nu start command prompt met administrator rechten.
3) Typ het volgende om de command line: net share C$ /del
4) De C$ is de sharenaam. Dit kan je ook met die andere doen die in de lijst staat. (I$)
5) Als je de beide hebt verwijderd, kun je nog een keer kijken bij Beheren van computer van mijn vorige post. Als het goed is, zijn ze weg.

Maar ik dacht dat deze gedeelde mappen terug komen als je opnieuw opstart. Maar dat weet ik niet zeker meer.

Succes,
Mathijs
 
Ok, ik dacht dat het weer werkte. Nu heb ik een ander probleem. Stel dat ik de iTunes map in muziek deel. Dat lukt. Maar dan gaat de users map ook op delen staan. Dan heeft iedereen dus toegang tot al mijn bestanden. Dat wil ik niet. Dan kan ik Users wel handmatig weer van delen af halen, maar dan is de iTunes map ook niet meer te zien terwijl die nog wel op gedeeld staat. Eén ding wat dan wel is opgelost. Ik kan wel iTunes van delen af halen. Hij zegt niet meer dat het in een gedeelde map zit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan