2pc's 1 trage internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

niels112

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Berichten
15
Hallo,
Ik heb een router die naar 2 pc connect. Op de ene pc heb ik een downloadsnelheid van 3MB en op de andere pc 400 tot 500kbps. Hoe kan dit? Ik download met rapidshare, daar ligt het niet aan. Ik moet met de pc waarmee ik download met 500kbps de connectiesnelheid naar 10MBPS zetten anders valt de connectie helemaal weg. Ik denk dat mijn instellingen verkeerd staan. Bij de Advanced settings bij mijn netwerkkaart staat:
802.1Q/1p VLAN Tagging - Disable
Flow Control - Enable
Jumbo Frame - Disable
Link Speed/Duplex mode - 10Mbps/Half Duplex
Network Address - Not present
Offload Checksum - Tx/Rx Checksum
Offload TCP _LargeSend - Enable
Wake-On-Lan After Shutdown - Enable
Wake-On-Lan Capabilities - Pattern Match & Magic Pack
WOL & Shutdown Link Speed - 10 Mbps First

Als ik de link speed verander valt de connectie geheel weg.
Als ik bij WOL & Shutdown Link Speed naar 100 Mbps First verander valt de connectie ook weg.
Kan het ook aan de kabel liggen?

Gr. Niels
 
Heeft de langzame verbinding misschien een lange kabel naar de router en de snelle dichtbij de router?
 
Heeft de langzame verbinding misschien een lange kabel naar de router en de snelle dichtbij de router?

Dit zou niet uit mogen maken tot theoretisch 90 als het CAT4 kabel of hoger is. (cat4 is het type kabel) Dus ik denk niet dat hij een kabel in huis heeft van meer dan 90 meter naar de pc toe. Wel is het mogelijk dat de kabel beschadigd is of dat er overspraak of dergelijk is. Kabel niet in de buurt van andere elektronische kabels leggen en ook niet knakken de kabel. Is dit niet het geval zou ik eens kijken of je naar de router kunt pingen en wat dan het verschil is tussen die 2. Het is ook mogelijk dat op de andere pc software op staat die het verkeer beperkt.

Met vriendelijke groet,

Helpdeskje
 
welk abonnement heb je.?
 
Abonnement bij UPC, maar dat maakt toch niks uit jonge.
Ik zal eens kijken of het aan me kabel ligt. Maar is het niet vreemd dat me instellingen zo verschillend staan?
 
jonge= misschien kan ik je vader wel zijn.
En ja dat maakt wel uit.
Als je al met 1 pc bijna aan de limiet zit dan is de ander traag......
Maar ik begrijp uit jouw reactie dat je mijn vraag niet belangrijk vind...
suc6 met je probleem.
 
jonge= misschien kan ik je vader wel zijn.
En ja dat maakt wel uit.
Als je al met 1 pc bijna aan de limiet zit dan is de ander traag......
Maar ik begrijp uit jouw reactie dat je mijn vraag niet belangrijk vind...
suc6 met je probleem.

Ja je hebt gelijk puppie. Jonge, dat vind ik respectloos. Maar Puppie heeft daar wel gelijk in. Zelfde als je 2 auto's hebt. De 1 krijgt meer Horse power dan de ander en dan zou je zien dat die gene met meer horse power sneller is. Maar als je die gene met meer horse power uit zet is de andere weer sneller. Dit heeft de maken hoe je router de verdeling maakt. Er zijn routers waar je in de instellingen heel makkelijk snelheden kun beperken of helemaal open kunt zetten. Welke router heb je?
 
Sorry van dat jonge :p
Maar als die pc met de snelle verbinding uit staat, veranderd er niks. En in mijn router staat ook niks waar ik de snelheid mee kan regelen. Ik heb een Sitecom mimo-xr.
 
Zeg maar sorry tegen me andere collega. Maar goed je kan even kijken of er geen software is die je internet verbinding dichtknijpt. Zoals spyware en zo misschien? En ik zou eens voor de grap een firewall op beide plaatsen. En dan kijken wat voor software allemaal internet verbinding nodig heeft. Dan kom je er snel genoeg achter. En wat je ook kan doen is eens de kabel omwisselen bij je router. Werkt de andere pc dan in 1 x wel snel dan weet je zeker dat je het bij je kabel of je netwerk kaart moet zoeken. Test dat maar eerst eens.
 
Zelfde als je 2 auto's hebt. De 1 krijgt meer Horse power dan de ander en dan zou je zien dat die gene met meer horse power sneller is.

[offtopic]
Eh.. Even een aanvulling. De koppel (Torque in het engels) heeft er ook een heel groot verhaal mee.. [/offtopic]
... Ik zeg al niks meer in dit topic.. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan