Hellep!! Mijn nieuwe camera heeft geen FireWire!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Enrico73

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Berichten
22
Ik heb onlangs een nieuwe video camera gekocht, de Sony DCR-SR57, voorzien van een harddisk voor de opslag voor beelden. Maar.....ik kan nergens een fire wire aansluiting vinden...En nu krijg ik mijn video beelden niet in Pinnacle.... Ik gebruik versie 10.8, maar met alleen een USB aansluiting (die de camera wel heeft), herkent Pinnacle de camera niet. Kan dus geen beelden ervan opnemen....

Kan wel gewoon beelden overzetten op de PC, maar ook daarvandaan krijg ik ze niet in Pinnacle. Ja, dan moet ik elke scène apart openen, maar dan krijg ik ik weet niet hoeveel losse "boekjes" met scènes.
Plus dat het natuurlijk geen doen is....

Kan iemand me helpen, iemand een gouden tip???
 
Heel leuk! En wat doe ik dan met de beelden van de vakantie waarvan ik net weer terug ben?

Iemand ook een serieuze reactie misschien??
 
Snap je reactie, maar wat kunnen wij doen aan het feit dat de camera geen firewire geeft???:eek:
 
Ja niks helaas....maar je mag toch verwachten van de huidige generatie camera's dat ze allemaal fire wire hebben?? Ik bedoel, mijn vorige camera van weet ik hoe oud die was, had al Fire Wire.... En laten we wel wezen, ik heb nu weliswaar niet de duurste, maar zeker ook niet de goedkoopste, gekocht.:confused:

Dus dan ga ik al gauw denken....zou er een andere manier zijn om de beelden in Pinnacle te krijgen??;)
 
mischien met een adapter usb/firewire
 
Bedankt voor de link! Had deze zelf ook al gevonden op deze site, maar dit kabeltje is helaas net verkeerd om. Zou een mini USB naar een grote Fire Wire moeten zijn...:confused:
 
Zo'n verloop werkt niet in dit geval. Video verzenden over Firewire gebruikt het DV-protocol. Jouw camera werkt daar niet mee. Een USB-naar Firewire verloop verandert daar niks aan.

Hoe moet het wel:
Je kiest nu in Pinnacle voor 'vastleggen' of capturen. Dat is de manier om via firewire te werken. USB camera's werken anders. Hierbij wordt de disk vd camera gezien als schijf, als 'mass storage device'. Als je een bijgeleverde driver installeert, wordt de schijf vd camera vaak zichtbaar bij 'Deze computer', en krijgt een eigen stationsletter.
In Pinnacle (of elk ander videobewerkingsprogramma) maak je een nieuw leeg projekt aan, en je importeert de bestanden vanaf de schijf vd camera hier naar toe. Dat werkt meestal.
In andere gevallen kun je de bestanden op de camera alleen benaderen met speciaal bijgeleverde software, maar door ze daarna op te slaan kun je er weer wel bij.

Het is wel belangrijk dat de settings van je projekt overeenkomen met die van de camera. Anders kun je problemen krijgen met beeld of geluid. Info over bestandstype, formaat en audiocodec staan in de manual vd camera.
 
Bedankt voor je reactie en duidelijke uitleg Vandahl!

Even resumé overflakkee...met importeren bedoel je dezelfde importeren als wanneer je een dvd importeert in Pinnacle??
 
Oke, maar als ik het goed begrijp, krijg je dan meteen al je (ruwe) video materiaal op je tijdlijn? Ik vind dat niet prettig werken, ik zou graag willen dat ik de beelden -net als wanneer je ze met Fire Wire binnenhaalt- in dat boekje linksboven in je scherm krijgt. Dus dat je ze daar vandaan op je tijdlijn kan slepen. Deze manier van werken zoekt namelijk makkelijker naar bepaalde scènes, dan wanneer alles achter elkaar op de tijdlijn staat.

Zoals je merkt...ik ben er nog niet achter dus hoe ik het voor elkaar kan krijgen. Heb Pinnacle zelf ook al aangeschreven, maar vanuit die hoek blijft het tot op heden angstvallig stil.....
 
Ik denk dat je je materiaal per clip kunt importeren,maar het ligt eraan hoe de camera het heeft opgeslagen. Maar wat lukt er niet: Wordt de disk vd camera niet herkend, kun je de camera niet vinden in Pinnacle, of kun je niks importeren in Pinnacle? Hieronder werkt iemand met een ander model Sony camera en Windows Moviemaker, dat werkt ongeveer hetzelfde.

http://www.kieskeurig.nl/videocamera/sony/dcr-sr52/reviews/151883//2 (Reactie: Agnes1946)
 
Oke, even de laatste update....

Ik heb gewoon al die tijd zitten slapen achter de computer geloof ik. Je kunt dus gewoon vanuit Pinnacle elke map openen en daaruit je video materiaal selecteren. Je moet in Pinnacle je werkboekje (ik noem het maar even zo, Pinnacle gebruikers zullen wel begrijpen wat ik bedoel) op 'bestanden' zetten ipv 'scènes', omdat het (denk dat dat de reden is) geen AVI bestanden zijn. Toen kreeg ik eerst 3 clips per pagina (normaal 9), maar ook dat kun je dus naar het nu blijkt, heel makkelijk aanpassen, door de weergave van dat werkboekje anders in te stellen (net zoals dat in de verkenner werkt eigenlijk).

Iets heel simpels dus gewoon, maar ik zag het alleen niet. Tot gisteravond dan. :)

Iedereen bedankt voor het meedenken!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan