Downloaden limiteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geerrtt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Berichten
3
Beste

In ons gezin zitte we met 9 computers.
1 gebruiker er van is nog al een actieve downloader en graag hadden we deze gebruiker een limiet gegeven.
We hebben nu een abonnement van Belgacom; Go.
Deze geeft 25GB per maand.
We zien het niet zitten om over te stappen naar een andere concurrent die meer GB biedt.

Dus, we zouden een programmatje moeten vinden of server of wat dan ook, om er zo voor te zorgen dat bv:Gebruiker 1: 5GB/maand; Gebruiker 2: 10GB/maand.

Ik heb het momenteel al klaar gekregen dat al het verkeer van onze computers vanaf 1 computer vertrekt. Dus ik heb een laptop klaar gemaakt met 2 internetkaarten en deze met een verbindingsbrug verbonden. Zodat al het verkeer door de laptop komt. Maar nu zou ik nog een programma moeten vinden. Ik heb al wat gegoogelt, maar zonder succes...
Weet hier eigenlijk weinig of niets van.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt!

Geert
 
Kan je niet in je router een limiet vast stellen. Ik weet niet of je er een hebt en wat voor een maar bij de meeste modellen kan je ze limiteren. Wat je ook kan doen is de snelheid beperken tot bijv. 50kb/s. Das genoeg om te internetten en te gamen maar voor downloads wordt je er nou niet bepaald vrolijk van.
 
Kan je niet in je router een limiet vast stellen. Ik weet niet of je er een hebt en wat voor een maar bij de meeste modellen kan je ze limiteren. Wat je ook kan doen is de snelheid beperken tot bijv. 50kb/s. Das genoeg om te internetten en te gamen maar voor downloads wordt je er nou niet bepaald vrolijk van.

Op onze router is dit niet mogelijk, hier heb ik al naar geinformeerd.

Ook de snelheid vind ik niet zo'n goed idee... Ik ben echt opzoek naar een download limiter. Niet naar een snelheids limiter.
Toch bedankt voor je reactie!
 
Op onze router is dit niet mogelijk, hier heb ik al naar geinformeerd.

Ook de snelheid vind ik niet zo'n goed idee... Ik ben echt opzoek naar een download limiter. Niet naar een snelheids limiter.
Toch bedankt voor je reactie!

Ten einde raad; Weet je toevallig hoe dat programma heet, die de verbindingssnelheid kan regelen?

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan