Foto`s samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik heb me dit weekend uit mogen leven met Corel paint shop pro photo x2.
Ik wil graag een soort famlie potret maken.
Dus een achtergrond, en daarop allemaal verschillende hoofden of personen plakken.
Nu is het mij wel geleerd, om een persoon uit een foto te 'snijden', zonder de achtergrond van die desbetreffende foto.
Uit eindelijk heb ik hem ook wel op een andere foto kunnen 'plakken'
Maar dan komt ie dus in het midden er overheen.
Ik wil hem vervolgens kunnen slepen naar een willekeurige plek op die achtergrond foto, en alle foto`s daar ook op formaat kunnen aanpassen. Zodat ze allemaal even groot lijken.
Ik heb online al gezocht, maar nergens een duidelijke handleiding kunnen vinden daar over.
En aangezien ik in het noorden woon, en daar op zonbdag de winkels dichtzijn, kan ik ook geen boek aanschaffen.

Weet iemand raad?
 
Maak telkens een nieuwe laag, zet daar telkens één foto op. Die lagen kan je t.o.v. elkaar verplaatsen en ook afzonderlijk vergroten of verkleinen. Let op dat je dan aangeeft alleen het formaat van één laag te veranderen.
Groeten van de toverheks
 
Laatst bewerkt:
Als U Corel Paint Shop Pro heeft zou U moeten zoeken naar 't Cloon Gereedschap.
Dan kunt U met een kruisje op de ene foto met een wijzertje op de andere foto tekenen.
't Kost even wat moeite om de muis nauwkeurig te zetten, maar dan kunt U zonder de
achtergrond mee te nemen 't beeld overzetten.
Dan ziet 't er ongeveer zo uit. ( Ik heb Corel Photo Paint5)

cloon0.jpg


Een andere,snellere methode is Animation Shop, vroeger zat 't bij PaintShop Pro.
Ik weet niet of 't nog bij Corel verkrijgbaar is als programma.
Als een foto een vlakke achtergrond heeft kunt U dit met 't Fill Tool vullen naar de achtergrond.
Er komen dan grijs witte blokjes. Daarna kunt U 't in z'n geheel met alles kopieren zo naar de andere foto slepen.

cloon1.jpg

cloon2.jpg


:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan