Pinnacle is niet klantvriendelijk !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

elanto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Berichten
2
Een drietal jaar geleden kocht ik van Pinnacle Studio 10 plus.
Om hier goed mee te kunnen werken, ik ben nu 76, volgde ik een cursus bij Syntra.
Mijn besturingsysteem was Windows XP. Ik heb dan een upgrade angekocht naar Studio 12.
Vermits de grafische kaart wat licht uitviel heb ik hiervoor een betere versie gekocht en ook het geheugen vergroot tot 2 Gig.
Nadien kocht ik een tweede PC, een Medion MD 8833. Hierop istalleerde ik de opgewaardeerde versie waarvan sprake. Dan begon de miserie. Het besturinssysteem was hier Vista Home Premium en de opgewaardeerde Studio 12 Werkte hier niet op.
De hulplijn van Pinnacle, toe bestond ze nog, gaf me de raar om een download uit te voeren van Medion en gaf me hiervoor de juiste gegevens voor op. Daarna nog een aantal e-mails gedaan met de hulplijn van Pinnacle in de nederlandse taal met een zekere Co Corsten, ik moest alles weer deinstalleren en opnieus alles weer in een door hem bepaalde volgorde.
Toch ging het telkens weer mis.
Ten einde raad kocht ik een niewe versie van Studio 12 Ultimatum. Nadat alles weer proper gedeïnstalleerd werd van de oude versie, de nieuwe versie geïnstalleerd. Alles liep toen op wieltjes zodat ik nog enkele DVDs heb aangekocht met meer mogelijkheden van dit programma.
Verschillende DVD's gemaakt van vakantiefoto's met teksten en muziek. Ook enkele oude videos omgezet naar DVD via de "Dazzle" van Pinnacle, ingekort, verbeterd en voorzien van de nodige teksten en aangepaste muziek. Alles op de tweede hard-disc gezet.
Onlangs had ik van een 300tal vakantiefoto's een videomontage gemaakt met alles erop en aan. Hiervan een Avi gemaakt en gerendert naar een DVD. Deze wou ik branden doch tot mijn vebazing kon die de DVD-brander niet vinden. Nergens meer te bespeuren zelfs niet meer te zien in de Bios.
De PC terug in "kooptoestand" gebracht en alle programma's opnieuw geïnstalleerd.
Gaan zoeken op de tweede harddisc maar nu krijg ik die niet meer ingehaald in Studio 12.
De muziek en de beelden zijn beiden gescheiden en staan in "studiosequence".
Heraaldelijk geprobeerd om opnieuw contact te krijgen met de hulplijn van Pinnacle. Dit kan nu enkel nog telefonisch en moet ge per schijf van een aantal minuten(???) kopen hiervoor krijg je dan een speciale code..., nergens kan ik vinden wat ik voor een prijs van 15 Euro(3codes), hoelang ik in gesprek kan blijven.
Dit is onaanvaardbaar voor een firma als Pinnacle.
De rest loopt allemaal in het Engels en wordt men van het kastje naar de muur gestuurd.

Wie doet hier wat aan ?
Wie kan me hulp geven in mijn taal ?

elanto


--------------------------------------------------------------------------------
 
Ik denk dat de laatste problemen, van dvd speler en harddisk, niet aan Pinnacle liggen, maar aan de pc zelf.
Zijn de apparaten nog zichtbaar in windows verkenner?
Ik vind van Pinnacle nog wel een email-systeem. (engels)
https://estore.pinnaclesys.com/DRHM...ormPage&SiteID=piestore&Locale=en_GB&Env=BASE

Beste Hal,

Mijn beste dank voor uw antwoord. Nu weet ik tenminste, wanneer me dit nog eens overkomt, wat ik moet doen.
Ondertussen heb ik, nadat ik de PC in de kooptoestand heb gebracht en alles opnieuw geïnstalleerd, na lang zoeken toch mijn film kunnen terug importeren op en op de tijdlijn kunnen zetten, daarna ook hetzelfde met de muziek en er een AVI (8,25 Gig) van kunnen maken. Deze heb ik dan veiligheidshalve met de gedownloade versie Ulead Movie Factory 6 geconverteerd en zonder probleem op DVD gebrand.

Waar ik mij het meeste om geërgergd voel is dat ik vroeger via de "Support" van Pinnacle
per e-mail in het Nederlands problemen kon opgelost krijgen en nu is dat een echte soep geworden. Is ofwel een antwoord in het Engels waar ge niet mee verder kan, ofwel per telefoon en helemaal niet gratis. Ge moet er nog dik voor betalen.

Vriendelijke groeten,

elanto.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan