Geen internet, wel e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

fstastra

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2005
Berichten
20
Ik ben er van op de hoogte dat een soortgelijke vraag al eerder is gesteld, maar helaas heb ik nog geen afdoend antwoord kunnen ontdekken. Daarom stel ik deze vraag nogmaals.

Op een pc met Windows Vista kan ik wel e-mail ontvangen, maar ik kan niet internetten. Op een andere pc in hetzelfde netwerk, ook met Windows Vista, bestaat dit probleem niet.

Ik heb al gezocht naar virussen, trojans, e.d., maar dat hielp ook niet. Router al eens gereset, netwerkkaart ge-disabled en weer ge-enabled, hielp ook niet.

Als ik een tracert doe naar bijv. www.google.nl, dan gaat dat goed, alleen vind ik dat het een beetje lang duurt.

Ik heb wel iets vreemds ontdekt. Van de pc die niet op internet kan komen kan ik wel op de andere pc komen, maar vanaf de andere pc zie ik de foute pc niet. Ik kan ook geen ping doen naar de foute pc, ook niet als ik de firewaal op de foute pc uitzet. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen, want ik weet het even niet meer.
 
Beste Fstastra,

Met welke programma's heb je gezocht op Trojans, enz? En welke virusscanner gebruik je? Het lijkt namelijk op een blok van een virus. Of de instellingen van je virusscanner zijn niet helemaal ok. Met name de Firewall.

Groeten,

Martin
 
Met dank aan het antwoord van pcfunk in de vraag van essie61 :thumb:

Deze pc betreft een pc van een kennis en nu blijkt dat hij ook wel eens met Norton bezig is geweest.
Dus heb ik de Norton Remove tool er eens op los gelaten en wat blijkt? Het werkt weer. Er is nog wel een probleempje met de firewall van Vista, maar ik heb er standaard de firewall van PCTools op staan, dus dat maakt niet zoveel uit.
 
Komt me bekend voor :)
Goed da het is opgelost.
Als alles is ogelost, klik dan wel even "vraag is opgelost" aan onderaan de site.

Succes!

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan