Pinnacle Studio 12 stabiel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

renevw2

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Berichten
72
Pinnacle Studio 11 vind ik een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk programma. Heel fijn.Echter erg onstabiel, vaak bij het opstarten "No IRQ driver selected" , dat blokkeert alles. Niemand kan mij helpen dit op te lossen, een Pinnacle patch helpt ook niet. Van het kastje naar de muur. Magix Video deluxe 15 gekocht, draait prima, geen problemen, echter erg ingewikkeld, gaat een beetje boven mijn pet. Eigenlijk wil ik terug naar Pinnacle. Heeft iemand ervaring met Pinnacle Studio 12, geeft deze versie geen storing? Geen "No IRQ driver selected"? Is 12 stabieler?
Ik hoor het graag.

vriendelijke groet Renevw

nb. ik heb een nieuwe, zware computer met Vista, speciaal gekocht voor videobewerking
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie, inderdaad dit heb ik al gedaan.
groet René
 
Een vervelend probleem, maar ik geloof niet dat Pinnacle Studio 11 instabieler of stabieler is dan 12. Het gaat om het totaalplaatje. Hardware-onderdelen, volgorde, randapparaten, besturingsysteem, andere geinstalleerde software, en gebruik. Er zullen genoeg Studio gebruikers zijn met een stabiel 11-systeem, en met een instabiel 12, en viceversa. Maar je bent niet de enige, als ik Google op "no irq driver selected", wordt als suggestie Pinnacle gegeven!

Je kunt je probleem voorleggen in de Pinnacle-sectie vh Videomontageforum. Je kunt ook zelf zoeken naar gebruikers met configuraties die wel werken.. Misschien werkt XP bij jouw hardware beter. Misschien moet de video- of capturekaart in een ander slot. IRQ problemen hebben vaak met randapparaten zoals dit soort kaarten te maken. Is alles aan je systeem geupdate (Bios, Chipset, Audio- & Videokaart, Vista)? Hierna Pinnacle Studio her-installeren kan ook nog wel eens helpen..

http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/forums/17/1/Pinnacle_Studio_7_8_9_10_11_en
 
bedankt voor uw reactie, ik heb toch maar de weg van de minste weerstand gekozen en Pinnacle 12 gekocht. Werkt tot nu toe goed.
met groet Renevw
 
Ik werk nu sinds kort met pinnacle studio 14 the ultimate collection,..... met een comp. met 8 gig werkgeheugen en 1,5 terrabite harde schijf. zou toch goed moeten zijn zou je zo denken , echter na het bewerken van +/- 10 uur film kan ik ook pinnacle niet meer opstarten door een IRQ driver probleem .
m.a.w. ik denk dat een upgrade niet veel zal uithalen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan