Film iporteren met WMM

Status
Niet open voor verdere reacties.

AK74

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
47
Net als vorig jaar gaat het weer niet om met WMM mijn videobestanden te importeren. Ook al vink ik enkele filters uit bij compatibiliteit. Nul, nul. Op een gegeven moment lijkt het te lukken, totdat hij bij 100% is en er verder helemaal niets meer gebeurt. Slechts een zandloper zie je dan. Niets gaat dan meer in WMM, zodat ik uiteindelijk op Ctrl, Alt, Delete moet drukken en kies voor taak beëindigen.

Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld gaan en kan ik nou niet gewoon meteen aan de slag met WMM? Hier raak ik gefrustreerd van.

Ik heb een Panasonic HDD-camera en op mijn computer heb ik XP.

Wat moet ik doen?
 
Weer wat nieuws: het ene video-bestand van dezelfde film uit dezelfde map importeert WMM wel en het andere weer niet. Bv. "MOVO14.mpg kan niet worden geïmporteerd. Niet nader omschreven fout." Gek word ik ervan.
 
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ben mijn film nu maar aan het maken met de bij mijn camera (Panasonic SDR-H20) geleverde software (ImageMixer3). Hoewel ik het met WMM toch makkelijker vind (o.a. in het Nederlands en veel meer effecten). Maar, ja, zo eenvoudig gaat dat helaas niet. (Deprimerend, gewoon!)
 
Ik ben weer eens gestart met ImageMixer3 een edit-programma wat bij mijn Panasonic HDD camera geleverd zat. In eerste instantie heb ik een film gemaakt door eenvoudigweg 99 clips aan elkaar te editten. Bij het opslaan/saven is er zelfs een MPEG-bestand van gemaakt. Nu heb ik dezelfde film met ondertiteling voorzien, maar dit keer wil het opslaan/saven en dan dus eigenlijk het converteren naar een MPEG 2 bestand maar niet slagen.

Wie weet hier raad op? Waarom slaat ie het niet op? Is al mijn werk nu voor niks geweest? Ik wil er ook nog muziek aan toevoegen, maar daar kan ik nog niet eens aan beginnen.
 
Je kan natuurlijk al je energie gaan steken in de problemen die je ondervind met genoemde programma's, maar lost het ook wat op. Als je met angst en beven een film moet maken schiet het niet op. Mijn ervaring met Magix video de luxe is zeer positief. Een makkelijk programma en in het Nederlands. Elk videobewerkingsprogramma is in het begin altijd even zoeken maar als je volhoud wordt het je vanzelf eigen. Je kan hier een probeerversie downloaden. http://www.magix.com/nl/gratis-downloads/testversies/alle-testversies/ kies dan bv. voor Video de luxe 15 plus of voor Video de luxe 15.
 
Ik ben net op die site geweest. Ziet er gelikt uit. Zodra ik binnenkort tijd heb, ga ik zo'n testversie downloaden en uitproberen. Ik heb alleen geen prijzen gezien van wat zulke software gaat kosten als je het wilt aanschaffen.
 
Ik heb enkele dagen geleden de testversie van Video De Luxe 15 Plus gedownload. In een paar dagen tijd heb ik mijn hele film bewerkt. Ik ben nu klaar. Wat moet ik hierna doen? Waar moet ik op klikken? Op Bestand en dan Film exporteren? Naar MPEG-bestand?

Hoe lang kan dit duren? Wat als er niets gebeurd?

Trouwens, ik heb met het installeren van de testversie waarschijnlijk iets niet goed gedaan, want i.p.v. 30 dagen heb ik hem maar 6 dagen (?). Vanaf morgen nog maar 2!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan