programma's van UPC mediabox overzetten naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeemeeuw

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
5
Hallo,

Ik heb een UPC mediabox (DVR) die niet goed werkt. Nu kan UPC dit volgens zeggen alleen op afstand repareren, maar dan worden alle programma's van de box gewist. Er zijn echter een aantal programma's die ik wil behouden, het liefst wil ik ze op de PC overzetten, maar op een DVD branden kan ook (ik heb alleen geen DVD recorder en die zijn nogal duur...). Ik heb ook geen medion en weet ook niet hoe ik daaraan moet komen. Kan iemand mij helpen? :thumb:
 
welke uitgangen heef die upc box ?
 
Het heeft een usb ('mannetje') een ethernet, en een scart uitgang...
 
usb ....aansluiten op je computer en dan via de verkenner binnenhalen.
 
Okee, maar wat is een verkenner? En het is geen normale usb-kabel dus gewoon aansluiten op je computer kan niet.. Het is een 'mannetje' dus dan zou je een kabel met twee dezelfde uitgangen moeten vinden en die verkopen ze niet zomaar bij de Mediamarkt e.d.... Heb je een idee voor een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet erg, als ik maar een kopie kan maken. Ik heb gekeken naar DVD recorders, die zijn erg prijzig..
Wat is een capturekastje en hoe kom je eraan?
Ze maken het je wel moeilijk! Ik vraag me af waarom... Het is niet alsof je niet alle programma's kan downloaden als je zou willen...
 
het lijkt mij sterk dat de usb dezelfde vorm heeft als een usb op een computer.
computer is langwerpig en upc is vierkant.
dat is een usb printerkabel.
daarmee kun ke met de verkenner van windows in contact komen met de upc box.
Ook de ethernet aansluiting kun je gebruiken.
een crosskabel ertussen en je kunt de harddisk in de upc kast benaderen.
 
Heb je dat uitgetest Puppie, want voor zover ik weet in het ethernet gedeelte uitgeschakeld, door de firmware en via USB kan ik de UPC box ook niet vinden.
 
via usb heb ik het bij mijn zwager in ede gedownload.....
Ethernet heb ik bij hem niet geprobeerd.
Wel bij mij zelf maar ik heb dan ook een humax en ziggo.
 
Hmm, maar eens kijken dan. heb geloof ik nog wel ergens zo'n kabel liggen.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan