NAS windows laten draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Berichten
3.155
Hallo,

Ik wil me NAS windows laten draaien en via mij pc kunnen beheren via extern bureaublad of zoiets

Is dit mogelijk ?

Wist niet waar ik dit moest plaatsen ?

Alvast Bedankt

Fabian
 
Ik begrijp niet wat je wil doen. Een NAS is een network attached storage, of simple gezegt een externe harde schijf met netwerk aansluiting.

En nu vertel nog eens wat je echt wilt doen.:thumb:
 
Ik wil me NAS windows laten draaien en via mij pc kunnen beheren via extern bureaublad of zoiets

Is dit mogelijk ?

Wist niet waar ik dit moest plaatsen ?

dat was me vraag


Dat is blijkbaar niet mogelijk?
 
Ik wil op me nas windows laten draaien en bijvoorbeeld met extern bureaublad kunnen gebruiken zoiets.

Is dit mogelijk> zoja hoe ?


O vergeten dit is mijn nas: Synology DS 107+

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik wil op me nas windows laten draaien en bijvoorbeeld met extern bureaublad kunnen gebruiken zoiets.

Is dit mogelijk> zoja hoe ?


O vergeten dit is mijn nas: Synology DS 107+

Groetjes

Dat kan niet. Een NAS is een externe harde schijf met netwerk aansluiting. Meestal draait er een Linux als besturing systeem, maar dat zie je niet. Je kan niet zomaar daar linux vervangen door Windows. Je kan ook niet op een usb schijf Windows installeren.

De redenen is heel simpel: tijdens het opstarten van je computer moet die van de interne harde schijf, of floppy drive, of CD drive lezen. Op dat moment is er nog geen USB ondersteuning en ook geen netwerk ondersteuning. Als gevolg kan je computer niet van je NAS lezen.

Maar wat bedoel je precies met als extern bureaublad gebruiken? :rolleyes:
 
ok bedankt

ik bedoel niet bij het opstarten gelijk windows opstarten ik wil dit simpel vanaf extern bureaublad maar dat kan toch niet.

Nog een vraag wat is windows server?


Bedankt alvast


Groetjes
 
In feite kan je op iedere computer een server besturing systeem installeren. Kijk eens naar de hardware vereisten en dan moet je nog een licentie aanschaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan