Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

heza

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
235
Bij het invoegen van film fragmenten op de tijdslijn van Movie Maker, verschijnt er na ongeveer 12 frames geplaatst te hebben,een foutmelding waarbij het programma afsluit.nl.

Handtekening van fout:
AppNam: moviemk.exe appVer: 2.1.4026.0 Modname: ffdshow.ax
Modver: 1.0.2.1997 offset 000224B4

Heb de film naar Avi gecomp. en ook al een keer naar Pal. Steeds dezelfde foutmelding.

Weet iemand raad??
 
Laat ik 'ns proberen...

Na het invoegen van filmfragmenten...
Betreft dit filmfragmenten van dezelfde samenstelling?
Zijn ze niet verschillend van formaat?
't Kan zijn dat je bv een *.avi met een *.mpg of *.wmv wilt combineren.
Of dat 't wel dezelfde extentie is, maar de grootte verschillend.

Iets anders kan ook 't geval zijn, namelijk dat 't geheugen van je computer na een bepaalde tijdsspanne er de "brui" aan geeft.
In dat geval maak je een spoor wat te groot is voor MovieMaker en zul je genoegen moeten nemen met een film samen te stellen van maar 12 frames.

Ik weet niet hoe groot je film is of wat voor extentie.
Graag wat meer info want de foutmelding is voor mij ook acracadabra.

:)
 
Hoi Gimli,

Dank voor het meedenken voor dit probleem.

De samenstelling van de fragmeten zijn hetzelfde
Onder de fragmentjes staat VTS_01_1 XVID001, 002, enz. Bij het invoegen van de 007 wordt het programma afgesloten.

De film is 1.38GB groot dus dat is toch niet te groot.

Heb de film ook al geconfigeerd naar PAL maar dat hielp ook niets.

Vriendelijke groeten,

Henk
 
Het moet me eerst even van 't hart dat MovieMaker wel een programma is waar je leuk filmpjes mee kunt maken,
maar ik heb er zelf de ervaring mee dat voor grotere films 't programma niet zo efficïent is.
Ik merkte bv dat wanneer ik over de 200MB informatie ging 't programma als een zeepbel uit elkaar spat.
Het is dus goed mogelijk dat U na 't zevende frame in de "gevarenzone" komt.

Nou hoeft dat geen probleem te zijn. Ikzelf heb 't opgelost door kleinere gedeeltes te maken, en die later met een "plakprogramma" aan elkaar te zetten.
Beter is om als U zo'n formaat heeft als 1.2GB een ander programma te gebruiken.
Pinacle Studio is beter ingesteld om zoiets voor elkaar te krijgen.

Ik wil niet zeggen dat MovieMaker niet goed zou zijn, maar ik heb toch 't vermoeden waneer er weinig RAM geheugen aanwezig is,
of door een andere oorzaak 't programma er de brui aan geeft.

In dit geval zou ik de limiet van 7 frames aanhouden, dan de volgende 7 frames etc.
Daarna met een ander programma, Tucows heeft er enorm veel gratis, ze aan elkaar te zetten.
Dan hebt U ook nog de keus te kiezen tussen verschillende uitgangs extentie's, waaronder mpg, en niet de ruimte vretende avi extentie.

http://www.tucows.com/Windows/AudioVideo/Video

:)
 
Het moet me eerst even van 't hart dat MovieMaker wel een programma is waar je leuk filmpjes mee kunt maken,
maar ik heb er zelf de ervaring mee dat voor grotere films 't programma niet zo efficïent is.
Ik merkte bv dat wanneer ik over de 200MB informatie ging 't programma als een zeepbel uit elkaar spat.
Het is dus goed mogelijk dat U na 't zevende frame in de "gevarenzone" komt.

Nou hoeft dat geen probleem te zijn. Ikzelf heb 't opgelost door kleinere gedeeltes te maken, en die later met een "plakprogramma" aan elkaar te zetten.
Beter is om als U zo'n formaat heeft als 1.2GB een ander programma te gebruiken.
Pinacle Studio is beter ingesteld om zoiets voor elkaar te krijgen.

Ik wil niet zeggen dat MovieMaker niet goed zou zijn, maar ik heb toch 't vermoeden waneer er weinig RAM geheugen aanwezig is,
of door een andere oorzaak 't programma er de brui aan geeft.

In dit geval zou ik de limiet van 7 frames aanhouden, dan de volgende 7 frames etc.
Daarna met een ander programma, Tucows heeft er enorm veel gratis, ze aan elkaar te zetten.
Dan hebt U ook nog de keus te kiezen tussen verschillende uitgangs extentie's, waaronder mpg, en niet de ruimte vretende avi extentie.

http://www.tucows.com/Windows/AudioVideo/Video

:)

En welk programma moet je dan kiezen uit die lijst?
 
Lukt niet, bij de 2de sessie breekt hij weer af. ( 12de frame)
 
Heza.., bij de twaalfde frame breekt ie weer af.
Ik neem dus aan dat de eerste 7 frames wel gelukt zijn.
Dit betekent dus dat de vogende 5 nog wel lukken.
Ik geef toe dat 't mondjesmaat is, maar waarom neem je dan niet de hoeveelheid die proefondervindelijk wel gaan?

:)

Ellendm.., veel zoeken doe je niet hé?

http://www.tucows.com/Windows/AudioVideo/Video/VideoJoinersSplitters

Hoe meer koetjes hoe meer toejuichingen.
 
Hoi Gimli,

Was er zou flauw van datik XP opnieuw geinstalleerd heb.

Voordat alles weer op zijn plaats staat ben je zo een paar weken verder.
Bedankt voor het meedenken, je hoort nog wel eens als de film gelukt is.

Henk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan