Probleem ConvertXtoDVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

fba

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Berichten
6
Ik heb een film van mijn Humax digitale tv decoder annex harddisk als .TS-file naar mijn p.c. overgebracht. Ik heb gevonden dat ConvertXtoDVD een simpel progje is om er een DVD van te maken. De file (film) is 35 minuten, maar het converteren stopt na 2 minuten. Ziet er prima uit, inclusief geluid, maar nogmaals, niet de gehele film wordt geconverteerd. Wat is er aan de hand ? Wat moet ik doen ? Ik heb al zoiets als "hoofdstukken aanmaken" uitgeklikt, maar dat hielp niet. Wie weet raad !

Ferry:confused:
 
shareware programma mischien?
waar heb je dit programma gedownload en welke versie heb je?
 
Laatst bewerkt:
versie

Versie 3.6.12.174, en het is zeker géén proefversie.
 
Probleem opgelost !

Ik heb het probleem inmiddels zelf opgelost - misschien heeft iemand anders er wat aan:
ik heb de Humax zó ingesteld dat ca. 4 minuten vooraf en 4 minuten achteraf ook worden opgenomen, dit om niets van de uitzending te missen in de video-opname. Meestal is dit natuurlijk reclame ! Nu stopte ConvertXtoDVD blijkbaar ná de reclame en vóór de daadwerkelijke uitzending: blijkbaar zet de harddisk-recorder een soort 'break' neer.
Met behulp van het gratis verkrijgbare programma 'MPEG Streamclip' kun je moeiteloos het TS-bestand bewerken, dus ook stukken aan het begin en eind "wegknippen". Zoek even op Internet of bekijk de volgende link (zie de tekst geheel onderaan de forumtekst): http://www.sat4all.com/forums/ubbth...2&Words=+reclame++knippen&topic=0&Search=true
Nadat ik het TS-bestand 'netjes' had gemaakt (precies de uitzending overhield dus) werkte ConvertXtoDVD zonder problemen, en het resultaat ziet er prima uit. Effe een weet dus !
Ferry
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan