cd opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

philspain

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
8
Hallo,
Graag zou ik voor mezelf een cd opnemen....
Ik gebruik enkel backing-tracks (midi en karaoke-files) die ik afspeel via een minidisc speler of pc en een shure58A microfoon....
Omdat het toch zo professioneel mogelijk moet zijn dacht ik aan de aankoop van bijvoorbeeld een Boss 900 met cd-writer !!
Graag had ik wat meer info van echte experten gehad
Met dank
Phil
 
Op zich 'n leuk apparaatje, en je wordt doodgegooid met dit soort dingen. Maar wat voor jou van belang is:

Je gebruikt 3 soorten bronnen:
- een microfoon-signaal, mono
- de karaoke track, lijn-signaal, stereo
- de midifiles, stereo (waarmee speel je die af?)

Als je die wilt mengen heb je een apparaat nodig waarbij je liefst 3 signalen, (1 mono + 1 stereo*=3) tegelijk kunt invoeren.
Bij dit apparaat kun je maximaal 2 kanalen tegelijk opnemen. Je moet dan de backing track er eerst opzetten, die afspelen, en daarbij je zang op een ander spoor opnemen. Dat werkt anders, maar verder prima.
Daarnaast wil je het 'professioneel' laten klinken. Daarvoor gebruik je een filter, en effecten als galm & compressie. Die functies heeft deze Boss. Maar Karaoke tracks klinken vaak al 'af', en hebben geen effect nodig. Daarom wil je die effecten alleen op de zang toepassen. Ook de miditrack kan effect nodig hebben, maar dat kan verschillen.

Je hebt dus een apparaat als die Boss nodig, waarbij je per ingang of per opgenomen track kan kiezen voor een effect. Niet dat je dit alleen over het eindsignaal kunt sturen.

Voor zulke vragen moet je produktbeschrijvingen goed lezen (Ik kom er bij die Boss niet achter), beter kun je het bij een muziekwinkel vragen.
Wil je echt portable zijn? Want je zou ook met een goeie geluidskaart en software als Cubase kunnen werken. Dan heb je veel meer mogelijkheden, en een CD is zo gebrand.
 
dank je voor de info !!!
ben er ondertussen ook achter dat ik beter een interface gebruik met cubase ...op pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan