Timen met playback in een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bingo

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Berichten
226
Op het moment gebruik ik windows moviemaker om filmpjes te bewerken. Jammer genoeg heeft deze niet genoeg mogelijkheden. Ik stuitte tegen het volgende probleem.
Ik heb een filmpje opgenomen zonder geluid, met playback. Je hoort wel omgevingsruis. Waaronder wind.
En heb ik een muziekbestandje met zang. Nu wil ik het bestandje synchroom met playbacken en zang timen. En met het windows mov. maker gaat dit toch wat lastiger...

Heeft iemand een tip??:rolleyes:
 
Snap je vraag niet helemaal. Je wilt de 2 gelijk leggen.. Lukt dat niet als je maximaal inzoomed? Of zijn de stappen dan nog te groot? Je kunt hier niks aan automatiseren, de muziek moet echt met de hand verschoven worden.
 
Snap je vraag niet helemaal. Je wilt de 2 gelijk leggen.. Lukt dat niet als je maximaal inzoomed? Of zijn de stappen dan nog te groot? Je kunt hier niks aan automatiseren, de muziek moet echt met de hand verschoven worden.

Kijk

Ik heb in een park een filmpje geplaybackt. nu heb ik een liedje ook van mezelf op een mp3tje staan. ik wil graag dat het ongeveer gelijk is aan mijn playback (de woorden die playback komen qua timing precies met het filmpje.....:love:
 
Ja, dat dacht en snapte ik al.. Alleen van dat timen niet. Een werkwijze om dit te doen: Het beeld (met wind geluid) zet je bovenaan de tijdlijn. De MP3 zet je bij 'audio/music'; je zoomed helemaal in, en verschuift het beeld totdat het gelijk is met het geluid. Je kunt daarbijgoed uitgaan van bijv. P, B of andere klanken waarbij je een duidelijke mondbeweging ziet.

Als de playbacker de ene keer wel gelijk is, maar de andere keer niet, knip je het beeld, en verschuif je dat vanaf de knip opnieuw totdat het gelijk is. De gaten en herhalingen die dan ontstaan vul je op met ander beeld.

Het is wel belangrijk dat je het windgeluid uit kan zetten, misschien kun je die track gewoon verwijderen. Als dat niet kan met Moviemaker, kun je beter een ander videomontage programma gebruiken.

http://www.unet.fi/fransblog/wp-content/uploads/2008/05/ms_movie_maker1.jpg
 
Heel erg bedankt voor je advies. Welk programma kan ik dan downloaden? Is er freesoftware, of die je tijdelijk kan gebruiken? Of een link?

Nogmaals bedankt :thumb:
 
Tja, Adobe Premiere, Pinnacle Studio, Magix Videodeluxe, Corel Videostudio, enz. enz. Allemaal hebben die probeer versies, maar ik weet niet wat je daar wel en niet mee kan. Probeer het eerst met Moviemaker, en kijk of je het windgeluid alleen kunt verwijderen, zonder het beeld.
 
Tja, Adobe Premiere, Pinnacle Studio, Magix Videodeluxe, Corel Videostudio, enz. enz. Allemaal hebben die probeer versies, maar ik weet niet wat je daar wel en niet mee kan. Probeer het eerst met Moviemaker, en kijk of je het windgeluid alleen kunt verwijderen, zonder het beeld.

Moviemaker heeft weinig mogelijkheden. De andere duurde het heel lang voordat ik het kon downloaden. Enorm bedankt voor je tip:thumb:. Ik laat weten zodra het gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan