Geen leesbare ID tags op player

Status
Niet open voor verdere reacties.

jbusser

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
Berichten
147
Hallo,
Ik heb al mijn audio keurig op mijn PC staan, allemaal netjes ge-tag-t en dus prima op te zoeken.
Ik gebruik normaal gesproken Mediamonkey maar ook geregeld Media-player.
Op beide programma´s krijg ik altijd netjes de Band, de songtitel, het album en verder alles wat ik (merendeels zelf) heb gevuld.
Werkt prima, ook wanneer ik één en ander op een andere PC afspeel.

Mijn MP3 speler (Difrnce 1850 MP4 én een Creative Muvo) laten echter niet van alle albums de tags zien en moet ik het dus doen met "10,mp3" i.p.v. "metallica - Hit the lights", om maar een dwarsstraat te noemen.
Ik enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het te maken heeft met de ID-tag versie ???
Als dat zo is: hoe kan ik de versie vaststellen en hoe kan ik converteren van de ene versie naar de andere?
Alvast bedankt.
 
Download en installeer het programma mp3tag

Kijk na wat mp3tag zegt over de versie van liedjes met 'mislukte' mp3-tags in de kolom Tag (rechter deelvenster).
Vergelijk die versie-informatie in mp3tag met de tag versie-informatie van een liedje waarvan wél de juiste informatie verschijnt op je mp3speler.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb het proggie nog niet gedownload, ga dat vanavond doen.
Ik vindt het echter zo vreemd dat een moderne, net een half jaar op de markt gebrachte speler bepaalde tag-versies niet kan lezen.

Kan ik met bovenstaand proggie ook de tag-versie wijzigen?
 
Er zijn in mp3tag instellingen te doen m.b.t. welke types mp3tags er geschreven worden.
Voor je beeldvorming: Het is gewoon mogelijk om meerdere mp3tags types toe te passen in 1 mp3 bestand.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan