Vpn - vnc probleem, van thuis naar het werk verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowies

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Berichten
4
Hallo,

ik heb een probleem met verbinden naar m'n pc op 't werk, blijkbaar niet evident want nergens vind ik een antwoord op het i-net.

Even schetsen, daarnet op 't werk tightvnc op de pc gezet, via een andere pc op het werk met vnc viewer geen probleem om te verbinden naar mijn pc.

Nu thuis via vpn naar de server op 't werk verbinden = geen probleem, dan vnc viewer starten, vraagt ip (eerste maal) vraagt paswoord en ik ben ingelogd, ik zie alles, kan alles, tot zover geen probleem.

Na ongeveer 30 tot 120 seconden later bevriest 't beeld en kan ik niets meer, als ik de verbinding laat openstaan krijg ik ineens de melding: readexract: socket error while reading

De vpn staat nog open dan, de vnc is weggevallen, als ik opnieuw probeer met vnc gaat het niet, ik moet eerst de verbinding verbreken van de vpn, weer verbinden en dan kan ik met vnc weer inloggen, paswoord ingeven en ben weer binnen, weer voor +/- 100 seconden en weer hetzelfde, beeld bevriesd...

Zelfde met ultravnc viewer...

De pc op 't werk draait net als deze thuis XP
De server draait RedHAt 8

Is er iemand die me zou kunnen helpen?

Bedankt
 
Als ik jouw verhaal zit het probleem niet in de VNC maar in de VPN.

Krijg je daar misschien ook een melding op?
En welke OS werk je mee want ik heb met Windows XP Home rare dingen gezien kwa VPN.

Verder denk ik dat je het moet zoeken in de VPN. Misschien een kleine instelling die niet helemaal goed is. En dat hij daardoor de verbinding niet goed open laat.
 
Op het werk is het XP Professional thuis met windows XP Home.

Van de vpn krijg ik geen melding, ik probeerde ook al op een andere laptop en m'n vriendin haar laptop, allemaal windows XP wel.
 
Ik neig het met TheM eens te zijn: Lijkt meer op een VPN probleem dan een probleem met VNC.

Als je het wilt uitproberen, dan doe je op de werk-router een portforward van poort 5900 TCP naar je PC op het werk (wel een sterk VNC wachtwoord instellen), en ga dan eens zónder VPN kijken wat er gebeurt (dus je vult het publieke ip-adres van de werk-router in in de VNC viewer).
Eventueel moeten ook in de werk-router firewall regels worden aangemaakt die je vanuit je publieke internet adres thuis toegang verschaffen naar het LAN-netwerk op het werk.

Werkt het dan zónder VPN wel stabiel, dan weet je zéker dat het aan de VPN ligt en niet aan iets anders.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor de reactie's.

Ik was al blij dat ik vnc kon installeren, wat je voorsteld lijkt mij nogal technisch ;)
Ik kan maar beter niet aan die server komen want daar ken ik niets van (of wat de werk-router ook mag zijn)
Er is wel nog iemand in 't bedrijf dat via vpn naar haar pc gaat en zij heeft helemaal geen problemen.. ze zit dus ook op hetzelfde netwerk (ip) vd server.
 
Tsja, als je zelf niet wilt/kunt (laten) aanpassen voor testdoeleinden, dan kun je in ieder geval tijdens het gebruik van de VPN een ping openzetten naar
1. De pc op het werk
2. De router op het werk (op het 'binnen' ip-adres)
3. De VPN-server (op zowel zijn 'buiten' als 'binnen' ip-adres).
[De router en de VPN-server kunnen evt. hetzelfde apparaat zijn]

Ik doe even een voorbeeld:
Stel dat de volgende ip-configuratie van toepassing is:
ip-adres van je werkpc: 192.168.37.10
ip-adres van de router op het werk ('binnen' ip-adres): 192.168.37.3
ip-adres van de VPN-router ('buiten' ip-adres): 87.30.215.45
ip-adres van de VPN-router ('binnen' ip-adres): 192.168.37.2

Dan het volgende op je thuis-pc doen (zodra de VPN er is):
Start -> Uitvoeren -> ping -t ip-adres
Dus in bovenstaand voorbeeld start je 4 pings, die je in de gaten houdt:
Start -> Uitvoeren -> ping -t 192.168.37.10
Start -> Uitvoeren -> ping -t 192.168.37.3
Start -> Uitvoeren -> ping -t 87.30.215.45
Start -> Uitvoeren -> ping -t 192.168.37.2

(het kan zijn dat je niet van alle apparaten een ping-antwoord krijgt, is afhankelijk van firewall instellingen).

Probeer dan een patroon te ontdekken waar vertragingen plaatsvinden / waar ergens de verbinding stokt.

Dit kun je zonder problemen zelf uitproberen, en misschien levert het wat op. Levert het niets op, dan moet je een onderzoeksplan opzetten met de systeem/netwerkbeheerder op het werk.

Succes,

Tijs.
 
Het is meer van niet kunnen :)

Ik heb ondertussen van iemand een link gekregen van log me in waar ik 30 dagen gratis van gebruik kan maken, lang genoeg dus voor de weken dat ik thuis zit.

De vpn / vnc gaat nog niet, ik heb wel wat gebrobeerd met pingen en dat bleek allemaal te gaan, toch blijft 't beeld soms na 10 seconden soms na 2 minuten bevriezen.

Aangezien ik met log me in werk nu hoeft dit ook niet meer.

Bedankt voor de reakties en de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan