WAV bestanden heel groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

KKOPPI

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
610
Hallo
Ik heb net op wikipedia gelezen dat 'uncompressed wav files quite large on size' zijn.
Ik ben bezig met een game te maken, en ik wil muziek invoegen. dat kan echter alleen in wav formaat, en als ik een mp3 nummer converteer naar wav krijg ik groottes van 50-70 mb... en dat is te groot voor in de game.
Bestaat het dat je wav liedjes kan hebben van gewoon 4-7 mb?

gr
 
Kijk eens in welk formaat het bestand is opgeslagen.
Je hebt wav bestanden in 48.000khz 16 bit stereo maar ook in 8.000khz 8 bit mono.
Het spreekt voor zich dat het laatst genoemde een veel kleiner bestands formaat geeft (maar ook een slechtere kwaliteit)
Maar als je een 48.000 khz 16 bit stereo bestand omzet naar een 48.000khz 16 bit mono win je al bijna de helft aan bestandsgrootte.
Een beetje experimenteren tussen fatsoenlijke geluidskwaliteit en acceptabele bestandsgrootte.
 
Kijk eens in welk formaat het bestand is opgeslagen.
Je hebt wav bestanden in 48.000khz 16 bit stereo maar ook in 8.000khz 8 bit mono.
Het spreekt voor zich dat het laatst genoemde een veel kleiner bestands formaat geeft (maar ook een slechtere kwaliteit)
Maar als je een 48.000 khz 16 bit stereo bestand omzet naar een 48.000khz 16 bit mono win je al bijna de helft aan bestandsgrootte.
Een beetje experimenteren tussen fatsoenlijke geluidskwaliteit en acceptabele bestandsgrootte.

ok ik ga het proberen:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan