Meerdere afleveringen op 1 DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
189
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Ik wil meerdere afleveringen van een TV Serie op 1 DVD branden zonder dat de kwaliteit sterk verminderd wordt.
Begin dit jaar is de TV serie Wie is de Mol geweest. Totaal 10 afleveringen.
Deze heb ik opgenomen op mijn DVD Recorder met Harde Schijf, dit op SP kwaliteit.
Per aflevering is de grootte ongeveer 3,5 Gb. De rest is er al afgeknipt.
Vervolgens heb ik deze op een DVD RW gebrand en met behulp van DVDFap op mijn PC gezet. Ze zitten in een map Video_TS en het zijn Vob, Bup en Ifo bestanden.
Mensen hebben mij geadviseerd om met DVD Shrink de grootte in te korten. Dit heb ik gedaan naar 1,2 GB. Omdat ik dacht dat ik dan 3 of 4 afleveringen op 1 DVD kan branden.
Met het programma ConvertxtoDVD heb ik dit voor elkaar gekregen met een leuk menuutje erbij.
Maar na het branden ging ik deze testen op de DVD speler en de kwaliteit is erg slecht.
ER moet toch een manier zijn dat ik 3 of 4 afleveringen op 1 DVD kan branden met redelijke kwaliteit?????
Zelf heb ik eerder seizoenen via internet gekocht en daar staan zelfs 5 afleveringen op 1 DVD waar de kwaliteit goed van is.
Waarom lukt het mij niet? Wat doe ik fout? Asjeblieft wie kan me helpen. Groetjes Jolanda
 
Het kleiner maken van videobestanden zal altijd gepaart gaan met kwaliteitsverlies helaas.

De DVD's die origineel zijn, zijn vaak duallayer schijfjes. (vaak staat er op het hoesje dat het beeld even stil kan staan bij het overschkalen naar de tweede laag)

Dus je zou kunnen overwegen een duallayer brander aan te schaffen, die hebben de dubbele opslag dan een gewone.
 
Geen Dual layer DVD

Hallo,

Nee dit is niet waar. De DVD's die ik heb gekocht met deze serie zijn normale DVD's. Hier staan 5 afleveringen per DVD op. Met goede kwaliteit.
Dus het moet kunnen zonder dat er sprake is van Dual layer.

Dus mijn vraag blijft, hoe ???

Groetjes,

Jolanda
 
Hallo,

Dank je wel voor je reactie.
Natuurlijk snap ik wel dat het kwaliteit minder wordt.
Maar nu ik ze gebrand heb is het wel heeeel erg slecht dat het beeld gaat haperen.
De DVD's die ik een keer gekocht heb met 5 afl. per DVD heeft goed beeld zonder haperen.

Dus het moet kunnen zonder gebruik te maken van Dual Layer. Hoe hebben die mensen het gedaan en hoe doe ik het.

Kwaliteitsverlies is niet erg, maar het hoeft niet te haperen/stotteren. Dat blijkt uit het feit dat ik voorgaande seizoen gekocht heb.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, Het moet echt kunnen

Groetjes,

Jolanda
 
Nogmaals, je kan een originele dvd gewoonweg niet vergelijken met een singlelayer schijfje! Het is moeilijk uit te leggen, maar het is echt zo dat die schijfjes vaak duallayer zijn. Tevens is er een ander coderingsproces. Een fabriek die schijfjes perst is heel wat anders dan de brander thuis.

Enige dat je kan doen is de bestanden niet te ver comprimeren, maar dat betekend mider afleveringen per schijf. Hoe meer je de boel verkleint hoe beroerder het beeld. Wil je meer zonder kwaliteitsverlies, dan zal jetoch een duallayer oid moeten gaan gebruiken.

De afleveringen die je hebt zijn ook wel zeer groot, als ik een tv show aflevering download is het meestal rond de 350 mb.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik denk dat hier de misverstanden over zijn.
De DVD's die ik al eerder heb gekocht en waar ik steeds over praat zijn zelf ook GEEN originele DVDs. Want de Serie is nooit uitgebracht op originele DVD's.
Dus mensen hebben deze rechtstreeks van televisie gehaald wat ik dus ook heb gedaan.
Nu wil ik deze serie dus op DVD zetten om mijn harde schijf recorder leger te maken.

Nu snap je misschien waarom ik van mening blijf dat er meerdere afleveringen op 1 DVD te branden moet zijn. Zonder dat de kwaliteit heel erg slecht wordt.

Nogmaals, van Dual Layer is echt geen sprake. Want ik heb ze gekocht van die mensen op normale DVD's

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes,

Jolanda
 
Dat maakt het verhaal inderdaad een stuk duidelijker.

Maar feit blijft dat jij zit met bestanden van 3,5 gig voor een aflevering van een uur. Ik durf er vergif op in te nemen dat jou bestanden veel groter zijn dan de bestanden op de gekochte dvd's ooit zijn geweest.

Er zijn namelijk meerdere manieren en formaten om een videobestand op te slaan (in eerste instantie) die veel kleiner zijn dan jou bestanden. En daar wringt nu de schoen, hoe kleiner jij jou bestanden maakt, hoe beroerder het beeld.

Heb voor de lol even gekeken hoe groot de bestanden zijn als ik een aflevering zou downloaden en zie dat 1 aflevering ongeveer 512 mb groot is. Dat is ongeveer 6 maal zo klein als jou bestanden.

Jou bestanden zijn zo groot dat je ze gewoonweg niet ver genoeg kan comprimeren om een klein bestand met goede kwaliteit over te houden.

Ik kan natuurlijk nooit exact weten hoe de mensen, waar jij dvd's van hebt gekocht, het exact gedaan hebben. Ook kan ik niet weten of ze daar simpele gratis programma's voor hebben gebruikt of joust dure videobewerkings programma's. Maar ik eet mijn toetsenboard op als zij ook zijn begonnen met een bestand van 3,5 gig per aflevering.

(en ook als toch mocht blijken dat ik er geheel naast zit, waar ik dan ook weer van zou leren en voor jou erg fijn zou zijn.)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je reactie.

Dus als ik het goed begrijp is mijn opname op mijn DVD recorder te goed geweest? Zodat ze nu te groot zijn om te comprimeren. Ook al heb ik niet met de beste kwaliteit opgenomen. Ik heb ze opgenomen met SP kwaliteit en geen HQ Kwaliteit.

En ja je hebt gelijk. Als ik de Video_Ts map van de gekochte DVD's bekijk zijn die zo 3,5 gygabyte, en daar zitten dan 5 afleveringen in van een uur.
Ik krijg dat dus niet voor elkaar na het comprimeren. Ik krijg 2 afleveringen op 1 DVD van 4 gygabyte maar dan is alles erg beroerd.

Heb jij adviezen wat ik nu kan doen om toch de afleveringen op 1, 2 of 3 DVDs te krijgen. Je zegt dat je ze zelf hebt gedownload om te kijken. Waar is dat dan geweest en misschien kan ik via die weg alles downloaden en op DVD zetten. Als het niet met mijn eigen bestanden lukt dan.

ik wil graag die serie op DVD zetten met een mooi menuutje derbij. Alleen niet op 10 DVD's. Liefst 2.

Groetjes,

Jolanda
 
Ik begrijp dat je zou willen weten waar ik die bestanden heb gevonden, maar het is tegen de huisregels van dit forum om dat te mogen vertellen, illegaal. Wel kan ik vertellen dat ik gebruik maak van torrents. Aan de hand daavan kan je zelf uitzoeken hoe en wat. houdt er echter wel rekening mee dat Amerikaanse en Engelse series vaak veel beter vertegenwoordingd zijn in het download cirquit dan Nedelandse en het aanbod kleiner is.

Wat ik weet van het soort dvd's dat jij hebt gekocht is dat dit vaak de bestanden zijn die inderdaad zijn gedownload en verlogens zijn omgezet naar dvd bestanden. Zo gaan die verkopers toch vaak te werk.

Een dvd recorder werkt anders en met andere formaten (heb er zelf geen dus niet veel verstand van).

Het enige dat ik verder nog kan zeggen is gebruik maken van dual layer of schijfjes die aan beide kanten beschrijfbaar zijn. Bij gebruik van je eigen opnames. Of neem genoegen met 2 afleveringen per schijf, een spindel lege dvd's is niet zo heel erg aan de prijs. (mijne komen van de zwarte markt voor 21 euro voor 100, merk platinum)

Ik heb de bestanden niet zelf gedownload, maar simpelweg gekeken of ze beschikbaar zijn en hoe groot. Maar aangezien ik vaak tv series download kan ik een redelijke inschatting maken van de kwaliteit en die is over het algemeen prima. En leent zich prima om om te zetten tot dvd.
 
Hallo,

wat ik toch niet helemaal begrijp is dat zo lage grootte waar jij over praat een betere beeld geeft dan de grootte die ik heb. Je zou zeggen hoe kleiner het bestand des te minder de kwaliteit toch?

En ik heb ergens gelezen over het omzetten van mijn Video_Ts map naar DIVDX of SVCD en dan vervolgens branden op DVD. MAar ik weet niet of dit een goede optie is.

Weet jij dat toevallig?

Groetjes,

Jolanda
 
De bestanden die ik download zijn geheel anders dan de bestanden die jou dvd recorder opneemt. De bestanden die ik gebruik zijn vaak .avi

Ik ga niet beweren dat ik precies weet hoe men dat doet, maar ik weet wel dat het anders is dan met een recorder zoals jij die hebt.

Als ik mijn tv aflevering zou comprimeren in dezelfde verhouding als jij dat doet met de jouwe, krijg ook ik dat grote kwaliteits verlies. Dat blijft eigenlijk gelijk.

Het eigenlijke verschil is dus het verschil in grote en type van de bestanden.

Het omzetten naar bijvoorbeeld Divx, xvid of svcd heeft alleen meerwaarde als jou spelers deze bestanden kunnen afspelen.
 
Maar je brand dus AVI bestanden naar DVD en die kun je dan op elke DVD speler afspelen?
Hoe komt het dan dat de bestanden op de DVD's die ik gekocht heb VOb , IFO en BUP bestanden zijn?

Of is het zo dat als je AVI bestanden naar een DVD schijfje brand dat hij deze in een Video_Ts map zet en automatisch omzet naar VOB IFo en BUP ?

Wat je wil zeggen is eigenlijk dat je vanaf je dvd recorder eigenlijk onmogelijk kunt comprimeren naar DVD kwaliteit ?

En....Ik meot dus op zoek gaan naar Torrent Site voor deze seriel Dan als AVI downloaden en dan branden op DVD ???.

Zit ik dan op het goede spoor?
Groetjes,

Jolanda
 
Maar je brand dus AVI bestanden naar DVD en die kun je dan op elke DVD speler afspelen?

Nee, mijn spelers kunnen geen avi aan. De pc uiteraard wel.

Hoe komt het dan dat de bestanden op de DVD's die ik gekocht heb VOb , IFO en BUP bestanden zijn?

Die zijn omgezet naar die bestanden en zijn de standaard voor originele dvd's uit de winkel.

Of is het zo dat als je AVI bestanden naar een DVD schijfje brand dat hij deze in een Video_Ts map zet en automatisch omzet naar VOB IFo en BUP ?

Als ik ze al op dvd brand, dan moet ik het inderdaad eerst omzetten naar .vob enz. Simpelweg omdat mijn dvdspeler geen ander formaat aan kan. Hoe dat met de jouwe is, weet ik niet. Zou in de handleiding moeten staan wat wel en niet kan.

Wat je wil zeggen is eigenlijk dat je vanaf je dvd recorder eigenlijk onmogelijk kunt comprimeren naar DVD kwaliteit ?

Jou recorder neemt al dvd kwaliteit op.

Je haalt nu een aantal dingen door elkaar. Als jou speler geen .avi (of divx, svcd, xvid, enz) aan kan, zal je de bestanden alsnog om moeten zetten naar bijvoorbeeld dvd bestanden.

En wat torrents betreft, je zal ook daar een programmatje voor moeten hebben om uberhaubt een .torrent te kunnen downloaden. Ik gebruik Utorrent.

Maar ik kan je niet precies uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt. Daarvoor heb ik er gewoon niet genoeg verstand van.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Door je laatste reactie ben ik het spoor helemaal weer bijster eigenlijk.

Je zegt dat die VOb bestanden komt door de originele dvds uit de winkel. Maar er zijn geen originele te vinden van deze serie. Dus iemand moet dat toch voor elkaar hebben gekregen. Ik heb dvds van enkele seizoenen daarvan met VOb bestanden. op 2 dvds staan dus 10 afleveringen.

En ik heb gezocht naar zo torrent. En ik vind zo torrent inderdaad. En wat schetst mijn verbazing. Er is iemand die de hele seizoen heeft, totaal 8 gygabyte, op 2 dvd's. En het zijn allemaal VOb bestanden, DVD kwaliteit. En geen AVI dus. Dus het zijn VOB bestanden , totaal 8 gygabyte. Het kan dus wel met VOb bestanden.

Iemand moet ze toch eerst opnemen van de televisie lijkt mij voor ze die kunnen branden. Want uitgebracht op DVD in de winkel zijn ze niet.

Ik dacht het een beetje te begrijpen maar ik snap er helemaal niks meer van.

Ik ga nu slapen en wil je wel erg veel bedanken voor je reacties vanavond. Het zal wel aan mij liggen dat ik het niet snap. Bedankt voor je geduld en hulp.

Groetjes,

Jolanda.
 
Hallo,

wat ik toch niet helemaal begrijp is dat zo lage grootte waar jij over praat een betere beeld geeft dan de grootte die ik heb. Je zou zeggen hoe kleiner het bestand des te minder de kwaliteit toch?

En ik heb ergens gelezen over het omzetten van mijn Video_Ts map naar DIVX of SVCD en dan vervolgens branden op DVD. MAar ik weet niet of dit een goede optie is.

Weet jij dat toevallig?

Groetjes,

Jolanda

Dit is de enige manier om 5 afleveringen op een schijf te krijgen,maar je hebt hier speciale programma's voor nodig.
DIVX ofwel MPEG4
 
Laatst bewerkt:
Ik zei dat de dvd's die jij hebt gekocht door de makers zijn omgezet tot .vob. En een dvd uit de winkel (als je deze verkent) heeft ook deze bestanden.

Je zegt dat die VOb bestanden komt door de originele dvds uit de winkel. Maar er zijn geen originele te vinden van deze serie. Dus iemand moet dat toch voor elkaar hebben gekregen. Ik heb dvds van enkele seizoenen daarvan met VOb bestanden. op 2 dvds staan dus 10 afleveringen
Ja het kan wel, maar houdt er rekening mee dat ook die bestanden zijn gecomprimeert en omgezet anders past het niet op een schijf!
Een voorbeeld:
Stel dat de winkel wel de seizoenen van wie is de mol verkoopt, op 2 dvd's.
Die dvds zijn origineel en bevatten meer data dan een simpel beschrijfbaar schijfje die wij gebruiken om te branden.
Met dvdshrink kan je de originele dvd's verkleinen (met kwaliteitsverlies) en vervolgens past het wel op onze simpele schijfjes.

En dat is in feite hetzelfde als jij wilde doen met jou eigen opgenomen bestanden, maar het kwaliteitsverlies is te groot.

Het ligt echt niet aan jou dat het zo ingewikkeld is! Het is een heel lastig onderwerp. Ook ik weet niet alles hiervan. En vind het lastig om goed te verwoorden wat ik bedoel. En misschien gaan we er ook wel veel te diep op in nu.

Laten we voor we verder gaan eerst eens kijken naar de speler waarop je de dvd's zou willen afspelen. Kan jou speler andere bestanden aan dan .vob (en de rest)? Dat staat in de handleiding.

Kan dat, dan gaan we eens naar die opties kijken.

Zoals Palomino zegt, dat is een optie. Mits de speler het aan kan.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de enige manier om 5 afleveringen op een schijf te krijgen,maar je hebt hier speciale programma's voor nodig.
DIVX ofwel MPEG4

Hallo, Dus het kan wel? Hoe zorg ik dan dat ik van mijn Video _Ts mappen met de VOb etc bestanden ze omzet naar DIVX? En hoe zet ik ze dan weer terug op DVD zodat ze afspeelbaar blijven? Zijn ze na branden dan weer gewoon VOB ?

Hoe werkt dat dan precies en met welke programmas moet ik dan werken.

Groetjes Jolanda
 
Hallo Lita,

Maar het feit blijft dat deze niet in de winkel te verkrijgen zijn.
Dus er is iemand, want er is een torrent van iemand die 8 gb is voor alle 10 de afleveringen in VOB formaat, die het wel voor elkaar gekregen heeft om ze op 2 dvd's te krijgen.

We kunnen dus niet aannemen dat die persoon ze van de winkel heeft gekocht en dan vervolgens heeft gecomprimeerd. Dat is dus uitgesloten. Dan blijft bij mij de vraag, hoe is die persoon aan het werk gegaan. Hij heeft ze dan zelf opgenomen en toch kunnen branden als VOB formaat.

Groetjes,

Jolanda
 
Jolanda, je leest nu toch echt niet goed wat ik schrijf! Ik heb het over een voorbeeld!

Ik had ook de dvd van de film Ice Age in het voorbeeld kunnen gebruiken. Feit blijft dat de film gecompimeert moet worden voor het op een dvdtje past.

Branden als Vob is gewoon mogelijk, al zal je een .divx enz eerst daarnaartoe moeten omzetten. Een originele dvd is al in deze vormaten en word dus alleen herschreven (gecomprimeert)

Maar beantwoord nu eerst eens mijn laatste vraag, vóór we verder gaan speculeren!

Laten we voor we verder gaan eerst eens kijken naar de speler waarop je de dvd's zou willen afspelen. Kan jou speler andere bestanden aan dan .vob (en de rest)? Dat staat in de handleiding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan