Eenrichtingsverkeer tussen Vista en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Berichten
217
In een netwerk één XP-Home PC en één Vista PC. Alle instellingen volgens het (Vista)-boekje, voor zover ik kan nagaan.
Vanuit de Vista-PC krijg ik wel toegang tot de XP-machine maar omgekeerd niet, wat ik ook heb geprobeerd. Bij netwerklocaties wordt de Vista-PC wel waargenomen, maar bij poging tot toegang krijg ik de mededeling dat ik niet over de juiste machtigingen beschik en moet contact opnemen met de beheerder. Maar dat ben ik dus zelf. Ik heb al meer gehoord van gelijksoortige problemen tussen XP en Vista, maar ik heb (nog) geen oplossing. Wat nu?
 
controleer de Vista firewall eens, en zte wachtwoord-beveiligd delen misschien eens uit...
 
Firewall uitgeschakeld en ook de firewall van de XP-computer. Ik kan nu vanuit de XP-comp de Vista computer benaderen, maar het probleem is nu verlegd. Ik kan de mappen 'public' en 'gast' wel benaderen maar de andere accounts niet. De andere accounts heb ik wel ingesteld op 'delen'. Sommige accounts hebben een ww en andere niet. In beide soorten accounts krijg ik geen toegang. Steeds met dezelfde mededeling: "......................account is niet toegankelijk,. U beschikt mogelijk niet over de juiste machtigingen etc................."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan