xp wil niet installeren op nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart12s

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
2
Hallo,

Ik heb net een nieuwe kale pc gekocht met: 4gb werkgeheugen, 500gb harddisk en dual core processor.
Nu krijg ik een foutmelding dat er een probleem is gevonden en dat hij windows afsluit om het probleem te voorkomen terwijl ik nog niet eens windows heb geïnstalleerd.

Ik had ook op het forum gelezen dat je je geheugen moet omwisselen, heb ik geprobeerd en maakt niks uit.

Alvast bedankt voor reacties.
 
Wel de SATA/SCSI/RAID schijfcontroller-driver(s) geïntegreerd in je XP installatie-cd?? Die zitten er namelijk vaak niet standaard in.
En ook SP2 of SP3 geïntegreerd in je XP installatie-cd (vanwege beperking max. 136 GB per partitie in XP zonder SP)??

Zoek in Google naar: nlite slipstream sp3 sata
Dan kom je (o.a.) op deze link maar er zijn meerdere instructies te vinden.

Succes,

Tijs.
 
Hallo,

Welkom op helpmij.nl:thumb:

Waarschijnlijk krijg je onder de installatie een blue-screen te zien. (zo noem je dat;)). Nu is mijn vraag: wanneer komt dat scherm (dus waar ben je in de installatie) en als het komt in het deel dat je de muis kan gebruiken en dat die van de harde schijf op start zal je pc niet goed werken met xp of je cd is illegaal waardoor er misschien een fout in de cd zit. als het gebeurt in het toetsenbord gedeelte kan het zijn dat de installatie niet goed werkt met je sata harde schijf dan moet je als het blauwe komt (als die van de cd op start) links in de grijze balk komt te staan: harde schijf ondersteuning druk op F6 of F2 (dat kan ik niet zeggen):(. Het is ook een optie om je cd te slipstreamen met nlite. Om te begrijpen wat dat is is dit een goede handleiding: http://www.schoonepc.nl/instal/windows_xp_slipstreamen_autstreamer_nlite.html

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
ja ik had een oude versie heb nu geinstalleerd met een nieuwe versie

bedankt:thumb:
 
Ik neem aan dat je inderdaad harddisk-controller drivers geïntegreerd hebt én SP2 of SP3.

Als je probleem over is, nu graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", een stukje lager rechts op deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan