100Mbps snelheid via LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

pinotje

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Berichten
9
Hallo allemaal,

Ik heb een Linksys (WRT54GX-v2) router en 2 PC's bekabeld aangesloten op deze router met een netwerk-kabel.

Ik krijg dan ook zo'n netwerk-icoontje met de vermelding dat de kabels zijn aangesloten en dat de snelheid 100Mbps is.
En op beide computers heb ik Windows XP met dezelfde werkgroep-naam en gedeelte mappen voor het sharen.

Ik moet dus 12,5mb per/sec (100Mbps delen door 8 = 12,5mb) kunnen behalen via LAN.
Dus een bestand van 100mb downloaden via LAN duurt 8sec.
Maar als ik bijvoorbeeld een 100mb.bin bestand download van mijn andere PC dan duurt het langer dan 8sec.

Is dit normaal? Of is er toch iets mis met mijn netwerk-configuratie?
 
Laatst bewerkt:
Ja, je haalt nooit de maximale snelheid van je netwerk. Maar het is met meer kabels zo. usb 2.0 is het beste voorbeeld daar van. Je zou 480 mbit/s moeten halen maar je haalt nooit meer dan 240 mitb/s (30 mb/s). Dus het is normaal.
 
Ja, je haalt nooit de maximale snelheid van je netwerk. Maar het is met meer kabels zo. usb 2.0 is het beste voorbeeld daar van. Je zou 480 mbit/s moeten halen maar je haalt nooit meer dan 240 mitb/s (30 mb/s). Dus het is normaal.

Ow.... ik heb Ziggo Alles-in-1 pakket (50Mbps) abonnement.
Als ik op WAN bent op dezelfde router haal ik wel de maximale download snelheid van 6,25mb per/sec (50Mbps delen door 8 = 6,25mb per/sec).

Ik begrijp er niks van....
Op WAN, Ziggo belooft 50Mbps -> ik haal die speed wel.
Op LAN, PC zegt 100Mbps -> ik haal die speed bij lange na niet...
 
Ja, je haalt nooit de maximale snelheid van je netwerk.

Nou, ik heb een 35Mb/s abo, haal bedraad +/- 34 Mb/s (speedtest.net, upload gaf zelfs een keer 70Mb/s aan:rolleyes:), draadloos max 17 Mb/s (802.11b/g technologie, nog niet met n-draft kunnen proberen). Dus bedraad haal ik wel degelijk het maximale.
 
Wow 50mb/s verbinding lekker snel downloaden, maar ik heb een 6Mb/s verbinding en ik download met 720~730kb/s dus 50 mb/s haal je nooit
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een internetsnelheid en een netwerksnelheid.

Je netwerksnelheid is vaak 100Mbps (Let op: Mbit! Geen MByte) en als je een gigabit netwerk hebt 1Gbps (Ook hier geen GByte)

Die snelheid mag je rekenen voor verkeer tussen computers op je bedrade netwerk.
Zet je dus een bestand van 500 MegaByte (MB) van computer A over naar computer B via een megabit-netwerk (100Mbps) duurt dat in theorie 40 seconden (Aangezien je met 100Mbit met seconde verstuurt. 100Mbit/s = 12.5 MByte/s)

Jouw internetsnelheid is 50Mbit/s dus 6.25 MByte/s

Download (Downloaden is altijd van internet) je dus een film op welke PC in je netwerk dan ook van 500MB dan duurt het in theorie +/- 80 seconden voor je die binnen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Die snelheid mag je rekenen voor verkeer tussen computers op je bedrade netwerk.
Zet je dus een bestand van 500 MegaByte (MB) van computer A over naar computer B via een megabit-netwerk (100Mbps) duurt dat in theorie 40 seconden (Aangezien je met 100Mbit met seconde verstuurt. 100Mbit/s = 12.5 MByte/s)

Ik heb LAN van 100Mbps, een 500MB bestand van A naar B duurt bij mij veel langer dan 40sec.

Jouw internetsnelheid is 50Mbit/s dus 6.25 MByte/s

Download (Downloaden is altijd van internet) je dus een film op welke PC in je netwerk dan ook van 500MB dan duurt het in theorie +/- 80 seconden voor je die binnen hebt.

Ik heb Ziggo-pakket van 50Mbps, een 500MB.bin bestand downloaden van een Europese server duurt bij mij 80seconden.

Dat begrijp ik dus niet...
Waarom haal ik op internet wel de JUISTE snelheid(50Mbps)?
En waarom haal ik lokaal NIET de juiste snelheid(100Mbps)?

Dus mensen met glasvezel (100Mbps) en UPC Fiber (120Mbps) downloaden op Internet bewijzen van spreken nog sneller dan dat ik LAN download.
 
Volgens mij haal je intern ook 50mbit/s. Maar zit je dan al aan je maximum. Dit kan aan van alles liggen. Als je intern meer wil, moet je maar gigabit gaan. Dan haal je intern meer snelheid maar nooit de beloofde snelheid die op de verpakking staat. Het is net zo als bij usb 2.0 wat ik al eerder schreef. De helft is al heel wat.
 
Ik weet niet hoe je het intern hebt gekopieerd, neem aan via explorer. Dan heb je daar ook wat overhead, en je kunt nooit sneller het overzetten dan dat de schijf het kan lezen (en weer wegschrijven). Ergens zit dus een bottleneck.

Je zou eens kunnen testen wat er gebeurt als je het overzetten via FTP doet, of je dan "snelheidswinst" boekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan