Bekabeld via router rete traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

WuMastah

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2005
Berichten
61
Hoi, ik heb een probleem

Ik heb mijn LINKSYS router als een soort hub gebruikt, dus kabel van modem in de router en dan bekabeld via poort 1 en 2 naar de beide pc's.

Ik gebruik Windows XP Home
LINKSYS router
motorola modem
Dell Dimension8400 pc
nod 32 eset firewall

Ziggo-kabel- alles in 1 pakket 20mb. is straks na modem wisseling 50mb

Normaal download ik met 2,2 mb/sec nu met een beetje mazzel een paar kb/sec

Hij is nu de tussenkomst van de router rete traag geworden.

Waar zit het probleem?
;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat kunnen meerdere oorzaken zijn.
Eén van de meest voorkomende is, dat je het geheel niet hebt gereset.
Om je verder te kunnen helpen moet je dat nu eerst doen:

1. Kabelmodem van Ziggo uitzetten
2. Linksysrouter resetten (knopje aan de achterkant met pen enige tijd ingedrukt houden. Na deze reset de router uitzetten.
3. Van aangesloten pc's en/of laptops de netwerkkaarten verwijderen uit het overzicht 'apparaatbeheer' van Windows. Hierna deze computers uit- en weer aanzetten; de netwerkkaarten worden weer gevonden en de driver ge-activeerd. De netwerkinstellingen op de computers zijn nu weer 'blanco'

LET OP:
1. Nu éérst de kabelmodem van Ziggo aanzetten en wachten tot deze volledig on-line is.
2. Als tweede de router en weer even geduld tot deze volledig opgestart is.
3. Als laatste eerst één pc (liefst bekabeld) aan en kijken of je (inter-)netverbinding hebt.
4. Tenslotte de andere.

Werkt alles goed, dan stel je opnieuw de beveiliging in. Hier vind je daarover meer informatie
 
Hoi,

Dat kunnen meerdere oorzaken zijn.
Eén van de meest voorkomende is, dat je het geheel niet hebt gereset.
Om je verder te kunnen helpen moet je dat nu eerst doen:

1. Kabelmodem van Ziggo uitzetten
2. Linksysrouter resetten (knopje aan de achterkant met pen enige tijd ingedrukt houden. Na deze reset de router uitzetten.
3. Van aangesloten pc's en/of laptops de netwerkkaarten verwijderen uit het overzicht 'apparaatbeheer' van Windows. Hierna deze computers uit- en weer aanzetten; de netwerkkaarten worden weer gevonden en de driver ge-activeerd. De netwerkinstellingen op de computers zijn nu weer 'blanco'

LET OP:
1. Nu éérst de kabelmodem van Ziggo aanzetten en wachten tot deze volledig on-line is.
2. Als tweede de router en weer even geduld tot deze volledig opgestart is.
3. Als laatste eerst één pc (liefst bekabeld) aan en kijken of je (inter-)netverbinding hebt.
4. Tenslotte de andere.

Werkt alles goed, dan stel je opnieuw de beveiliging in. Hier vind je daarover meer informatie


bedankt , ik ga het vanmiddag gelijk proberen, ik laat het weten
 
ben net terug van vakantie, maar het is helaas nog niet gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan