Internet kabel aanleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vorrac

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
15
Ik gebruik al een tijdje draadloos internet en sinds ik het internet meer gebruik voor gamen dan voor iets anders ben ik het lichtjesaan beu, dus ik zou graag internet via de kabel krijgen. Mijn pc staat op de 1ste verdieding en de router en modem staan beneden. Welke kabel moet ik dan nemen, moet ik dan nog extra software instaleren of niet. En moet die kabel in modem of in de router, want in de modem kan er maar 1 kabel in.

Alvast bedankt :thumb:
 
Je kan een UTP kabel nemen en deze in de router pluggen. Een UTP kabel kan een afstand van 100 meter overbruggen, aanbevolen 90 meter aan te houden.
 
Dus gwn een UTP kabel gaan kopen, die in de router stoppen, dan naar boven trekken en die in de pc stoppen is dat alles?
 
Mogelijk dien je de router nog te configureren. Neem minimaal een UTP Cat5(e) kabel.
 
Nog een vraagje, lukt dat bij alle routers? Onze router heeft zeg maar nog drie uitgangen vrij voor een kabel.
 
Normaal gesproken wel. Indien je het type/model router opgeeft, zijn er vast wel mensen die je daar antwoord op kunnen geven. Ik maak zelf geen gebruik van een route, maar een pc die als server dient en daarop een LAN switch aangesloten, die er dus voor zorgt, dat 7 pc's op het internet kunnen.
 
Volgens mij is het een BEFW11S4, dat staat er toch van voor op. En nog iets, als ik dan eenmaal kabel heb veronderstel ik dat ik sneller en met minder lagg zal hebbe? (klinkt mischien dom)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan