dvd omzetten naar....

Status
Niet open voor verdere reacties.

cyber2001

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
27
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een dvd speler die XVID en WMA MPEG en AVI ondersteund.
Nu vroeg ik me af als ik een film converteer naar een van deze formaten of ik dolby surround of zelfs dolby digital behoud.

Wie kan mij wat wijzer maken ? en welk bestands formaat kan ik het beste kiezen ?
 
Dat ziet er inderdaad overzichtelijker uit.
Ik probeer eerst een standaard, maar ik heb al begrepen dat als ik de grootte op custom zet, en b.v. 4 gig kies, dat ik alles optimaal kan laten.

De insteek is namelijk dat ik de film, in zo'n hoog mogelijke kwaliteit, op een usb stick kan zetten en die afspelen. Dit bespaart me namelijk heel veel dvd's.
 
Een beetje kwaliteit (=bitrate) bij een film van 90 minuten komt al gauw op 1200-1500 MB. Daarmee zijn de huidige sticks zo vol. Ik zou daarom wel DVD's of anders een externe hardeschijf gebruiken voor je films. Hat kan zijn dat die schijven een FAT32 format moeten hebben zijn, willen DVD-spelers met USB poort ze kunnen lezen. Een andere manier om de kwaliteit van AVI's e.d. zo hoog mogelijk te houden is encoderen met meer dan 1 'pass', Ik weet niet of Auto GK dat kan.
 
Laatst bewerkt:
Een andere manier om de kwaliteit van AVI's e.d. zo hoog mogelijk te houden is encoderen met meer dan 1 'pass', Ik weet niet of Auto GK dat kan.

uit de tutorial van autogk
http://www.autogk.me.uk/modules.php?name=TutorialEN
Note: "Target Quality" mode performs 1-pass encoding while "Target Size" performs 2-passes encoding. (1 pass can speed up encoding considerably, but its not two times faster as you may expect.)

goed progje trouwens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan