Van draadloos naar bekabeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
808
Hallo,

Ik wil graag bij mij boven een bekabeld netwerk(je) aanleggen, maar ik wil geen kabels van de router onder naar boven leggen.

Er is al een draadloos netwerk, is er een manier om een bekabeld netwerk te maken, en de internetverbinding en andere netwerkbronnen (zoals printers, gedeelde mappen en terminal servers) van het draadloze netwerk te gebruiken.

Samenvatting:p:
  • Er ligt al een COAX-kabel, naar boven
  • Er is een draadloos netwerk waarover ge-internet kan worden
  • De draadloze router heeft één Link en vier LAN aansluitingen
  • Het draadloze netwerk is met WPA2 AES beveiligd
  • Modem moet onder blijven, omdat daar de hoofdaansluiting is:confused:, zegt ziggo ten minste
  • Boven moet ook internet via het bekabelde netwerk mogelijk zijn
  • Boven gebruik ik: Windows Vista Home Basic, Windows Server 2003, Windows 7 Ultimate, Windows XP (Home en Pro), Ubuntu 8.10, Linpus Linux Lite
  • Onder (en andere draadloze loacties) gebruik ik: Windows Vista Home Basic, Windows XP Pro, Windows XP Home
  • Het is fijn als het netwerk ook werkt met: Windows 98 (ook SE), Windows 2000, ME, Windows 3.1, Windows NT4, Windows 95, Windows XP (alles) Windows Server 2003, Windows Server 2008, Windows Vista (alles), Windows 7 (alles, ook Home Basic), Ubuntu 8.10, Ubuntu 9.04, Kubuntu, Xubuntu, Fedora, Mac OS X, Mac OS 9. Dit moet niet, dus als het niet mogelijk is... geen probleem!

Kan zijn dat er nog edits komen:rolleyes:

EDIT:
Boven gebruik ik ook Win98
 
Laatst bewerkt:
Wat je kan doen, is nog een router kopen en deze een verbinding brug laten vormen met boven. Je steekt al je kabels gewoon in alles boven. Je moet dan wel je router goed configureren en er voor zorgen dat ie op hetzelfde kanaal zit. Ik niet exact hoe dat moet maar er zullen vast forum leden zijn die dat wel weten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
nog een router kopen en deze een verbinding brug laten vormen met boven.
Moet dat een draadloze of een bekabelde zijn?
of moet het hetzelfde model als onder zijn, want de router van onder is erg duur vwg het bereik

En wat bedoel je met "Je router goed configureren", wat moet ik configureren, of moet ik dan wachten op een ander forumlid
 
Je moet een draadloze router kopen. Het hoeft niet zo'n dure te zijn. Zolang hij het signaal maar een beetje degelijk ontvangt. Ik denk dat je hem moet instellen als automatic DHCP. Daarnaast moet de router op hetzelfde kanaal zitten om je andere router te ontvangen. Hoe het precies zit weet ik niet, maar het is volgens mij wel mogelijk.
 
Optie?

Onder zet ik mijn laptop, die hang ik via Ethernet aan mijn modem, mijn laptop maakt verbinding met mijn router en stuurt het internet naar mijn router?

laptop is XP

(hoe) zal dat werken?
 
Je wil een verbindingsburg maken? Dus op deze manier?

Modem > ethernet laptop > wifi laptop > router > internet naar waar je maar wil.

Kan je dan niet beter een draadloze router er tussen zetten ipv je laptop. Dat is A, zuiniger en B hoef je laptop dan niet altijd aan te hebben staan. Het kan echter wel.


Ga naar configuratie scherm, network connections. Selecteer je internet verbinding en je wifi (waarschijnlijk local area en wifi). Druk op rechtermuisknop en op bridge connections. Even wachten en je hebt een verbindingsbrug. Je kan nu en je hebt nu een brug. Wat je vervolgens moet doen om op je laptop nog te kunnen internetten, is op alle dingen die er gebruik van maken, proxy instellingen automatisch detecteren aan klikken. Nu kan je op je laptop zelf ook nog internetten.
 
Het werkt niet helemaal, ik heb nu een verbindingsbrug gemaakt, maar ik had op de ANDERE laptops geen internet. Dus heb ik alles uitgeschakeld en opnieuw opgestart, ,maar het werkte nog niet.
 
Heb je ook in de router aangegeven dat ie verbinding moet maken met je laptop?
 
Waarschijnlijk moet ie op automatic dhcp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan