Totaal geen toegang tot mappen op server voor clients

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, echt duidelijk is het nog niet, maar er zijn een paar zaken die in het oog springen:
Denk eraan dat \\meurs.local je domein is, en niet je servernaam.
Als je zo 'slim' bent geweest het domein meurs.local te noemen en de server meurs (dus eigenlijk meurs.meurs.local) dan heb je dat verkeerd gedaan: Je moet nooit een gedeelte van een domein gebruiken als servernaam.
Stel dat je dat wél gedaan hebt, probeer dan eens te bladeren naar \\meurs.meurs.local ipv. naar \\meurs.local. Je zou dan de shares van de server moeten zien ipv. de shares van het domein.
2. Ik denk dat er DNS problemen zijn op je domein. Heb je er aan gedacht om het ip-adres van de server als eerste DNS server in te stellen in de TCP/IP instellingen van de client-computers?
Dit geldt trouwens ook voor de server: Op de server moet het eigen ip-adres als eerste DNS server staan ingesteld in de TCP/IP instellingen.
Bij beide categorieën pc's na te kijken via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all

Ik trek me trouwens verder terug van deze discussiedraad, omdat ik het idee heb dat hier een domein is gecreëerd met veel te weinig systeembeheer-kennis. Ik raad aan om google, sites zoals (bijv.) http://www.petri.co.il te raadplegen of nog liever dat je de moeite neemt om boeken erover aan te schaffen en te lezen.

Tijs.
 
Nou, echt duidelijk is het nog niet, maar er zijn een paar zaken die in het oog springen:
Denk eraan dat \\meurs.local je domein is, en niet je servernaam. Mijn server naam is server-2003

Als je zo 'slim' bent geweest het domein meurs.local te noemen en de server meurs (dus eigenlijk meurs.meurs.local) dan heb je dat verkeerd gedaan: Je moet nooit een gedeelte van een domein gebruiken als servernaam. Is ook niet het geval
Stel dat je dat wél gedaan hebt, probeer dan eens te bladeren naar \\meurs.meurs.local ipv. naar \\meurs.local. Je zou dan de shares van de server moeten zien ipv. de shares van het domein.
2. Ik denk dat er DNS problemen zijn op je domein. Heb je er aan gedacht om het ip-adres van de server als eerste DNS server in te stellen in de TCP/IP instellingen van de client-computers? Dit staat ook als 1e
Dit geldt trouwens ook voor de server: Op de server moet het eigen ip-adres als eerste DNS server staan ingesteld in de TCP/IP instellingen.
Bij beide categorieën pc's na te kijken via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /all

Ik trek me trouwens verder terug van deze discussiedraad, omdat ik het idee heb dat hier een domein is gecreëerd met veel te weinig systeembeheer-kennis. Ik raad aan om google, sites zoals (bijv.) http://www.petri.co.il te raadplegen of nog liever dat je de moeite neemt om boeken erover aan te schaffen en te lezen.

Sterker nog ik zit in het 3e jaar van een 6 jarige studie over serverbeheer. op hbo nivo. Boeken heb ik zat en heb hiervoor een 4 jarige studio op mbo nivo gevolgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga over mijn uitspraken hier geen discussie starten.

Toch nog even over je probleem:
Je meldt niets terug over de DNS instellingen. Dat is spijtig, want zonder goed ingestelde/werkende DNS werkt AD ook niet goed.
Nog de foutmeldingen in de logboeken nagekeken op de server en op de werkstations, vooral rond het aanzetten / aanmelden van gebruikers?
Draai ook nltest.exe en (vooral) dcdiag.exe /v op de server, voor mogelijke DNS en andere problemen. Zijn onderdeel van de Support Tools (SUPTOOLS.MSI), die je kunt installeren vanaf de \SUPPORT\TOOLS map op de W2003 cd.

Succes,

Tijs.
 
ik zie dat je rechten heb van de administrators (lokale admin rechten)

maar je mist de domain administrator rechten, ik denk dat daar t euvel zit.
 
zelfde soort probleem gehad voor mij was het probleem dat er iets niet goed is gegaan tijdens installatie AD er is een regel verkeerd geschreven in registry dit was toen der tijd op te lossen doormiddel van AD verwijderen en opnieuwe maken (user even weg schrijven naar csvde bestand en later weer toevoegen).

hier is wat info over hoe je een csvde bestand kan exporteren/importeren.

click

groetjes Wolfpace:thumb:

ps. ik zou gedeelde mappen aanmaken via een batch bestand naam in typen achter set name123=

set name123=

Md D:\Users\%name123%
Net Share %name123%$=D:\Users\%name123%
Cacls \\<server>\c$\shares\%name123% /e /r "Users"
Cacls \\<server>\c$\shares\%name123% /e /g "%name123%":W
Cacls \\<server>\c$\shares\%name123% /e /g "%name123%":R
Cacls \\<server>\c$\shares\%name123% /e /g "%name123%":C
Cacls \\<server>\c$\shares\%name123% /e /g "Administrators":F
Cacls \\<server>\c$\shares\%name123% /e /g "SYSTEM":F

U:\rmtshare \\<server>\c$\shares\%name123%$ /REMOVE Everyone
U:\rmtshare \\<server>\c$\shares\%name123%$ /GRANT ZWD.Local\%name123%:f
U:\rmtshare \\<server>\c$\shares\%name123%$ /GRANT Administrators:f

dit zal een map aanmaken op c:\shares de map shares moet je wel 1maal handmatig aanmaken.

W = Write
R = Read
C = Change
F = Full control

hope dat je hier iets aan hebt gz Wolfpace
 
Laatst bewerkt:
Ik zal dit eens gaan proberen dan, hopelijk zit daar het probleem. Heb een collega van me ook even laten kijken, en die zegt dat het probleem ook waarschijnlijk in de AD zit. Ik zal hem binnenkort ff opnieuw instaleren dan.

Iig bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan