Picasa en Windows Home Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

wombatje2001

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
6
Hallo allemaal,

ik heb thuis een netwerkje met Windows Home Server. Op een van de mappen van WHS staan al mijn foto's ( in vele mappen en vele submappen) .
Ik wil graag Picasa de zaak laten ordenen, maar: Picasa doorzoekt alleen de hoofdmap, en niet de submappen van de server.
Nou heb ik me laten vertellen dat je met een truc in het register Picasa kan laten denken dat de fotomap op de server eigenlijk de map " mijn afbeeldingen" is.

Weten jullie daar iets van? Ik heb Windows 7RC op de PC staan.

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

[edit] ik heb me er nog eens verder in verdiept, en zag de volgende oplossing op een ander forum:

" Als je nou gewoon met je rechtermuis knop op my documents of mijn documenten klikt en dan eigenschappen of properties aanklikt kan je elke willekeurige folder op welke schijf dan ook aangeven. Je krijgt zelfs de optie om de huidige bestanden te verplaatsen naar de nieuwe locatie " .

Zou dit de oplossing kunnen zijn? Ik ga het proberen! [edit]
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk werkt picasa nog niet helemaal correct met windows 7 RC, want de officiele versie is ook nog niet op de markt. Ik denk dat zodra de officielte versie uitkomt in oktober dat picasa ook snel een update op de site zal zetten.

Standaard doorzoekt picasa de hoofdmap en alle submappen eronder, werkt het onder visa/xp of linux wel correct?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan