Opnemen met Galm/Reverb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chantall

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Berichten
1
Im a newby so hello iedereen!:D

Ik heb een vraag, ik heb namelijk een microfoon gekocht (samson C01 + een geluidmixer: Yamaha usb audio interface Audiogram 3).
Het probleem is dat ik niet de juiste software weet te vinden om op te nemen waarbij ik tegelijkertijd een btje galm op mijn stem kan zetten, ik heb al wel dingen gedaan met Audicity maar dat klinkt zo vlak en je kan daarbij alleen effect gooien nadat je hebt opgenomen.

Ik ben zangeres en ben eigenlijk gewend om bij andere op te nemen, maar wil het nu zelf doen.
Ik heb nooit echt duidelijk opgelet naar de software die de producers gebruikte (weet nou niet of het Pro Tools, Fruity loops of huppeldepup was).
Mijn vraag is nu dus of jullie een goeie (gratis :)) software weten waar ik dat dus mee kan, om terwijl ik dus opneem een btje effect erin kan gooien.

Ik hoop dat iemand mij daarbij kan helpen.

Groetjes,


Chantall
 
Met die software neem je de vocalen in de regel zonder galm op; die wordt toegevoegd bij het mixen. De zanger(es) krijgt tijdens de opname wel wat op de koptelefoon, maar de galm staat daarbij alleen op de monitor, en wordt niet opgenomen.

Als jij wilt opnemen met galm, kun je denk ik het beste met een hardware-reverb werken. Een kastje van Boss ofzo. Dat sluit je aan tussen mic en geluidskaart ingang. Alleen hebben deze kastjes naar ik weet altijd een ingang op 'lijn-nivo', daar kun je geen mic op aansluiten. Meest simpel is daarom een mixertje te kopen met ingebouwd reverb. Maar alle klankkwaliteit naar z'n geld..

Reverbs bij Musicstore: Die kun je nemen als je al een mengtafel/mixer hebt met aux send en -return. Misschien zit er ook wat tussen waar wel een mic-input opzit..
http://www.musicstore.com/is-bin/IN...t.ProductListPrice_NLG=0&@Page=3&expandTrail= Mixer met ingebouwde reverb:
http://www.musicstore.com:80/nl_NL/...r-2x-Mic-4x-Stereo-dig.-FX/art-PAH0004473-000
Of zoek zelf wat anders, vaak omschreven met 'fx' ingebouwd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan