2 pc's op 1 netwerkkabel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvbree

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
48
Hoi,

Heb een pc met internetaansluiting via ethernetkabel verbonden aan de router. Nu wil ik mijn laptop ook aan deze zelfde kabel hangen. Dus heb ik een 2weg ethernetsplitter gekocht en een extra ethernetkabel. Deze aangesloten aan de twee pc's. Daarop krijg ik een foutmelding dat een van de netwerkkabels niet is aangesloten. Trek ik een van de ethernetkabels uit de splitter; dan doet de pc die dan verbonden is met de splitter het ineens weer wel.....
Hoe krijg ik nu beide pc's via de splitter aan het werk??

Toch extra kabel trekken vanuit de router naar de laptop??
Heb geen zin in draadloos. :evil:

Alvast bedankt!
mvg Henk
 
welke router......
Heeft deze meer utp uitgangen of.....
 
Je kunt dan inderdaad een extra UTPkabel vanaf de router trekken, zodat je twee aparte kabels naar de router hebt lopen. :thumb:
 
Je kunt dan inderdaad een extra UTPkabel vanaf de router trekken, zodat je twee aparte kabels naar de router hebt lopen. :thumb:

Een extra kabel kan idd altijd nog.....
maar ik dacht via een ethernetsplitter 2 pc's aan hetzelfde netwerk te hangen: kan dit dus niet??

mvg Henk
 
Een extra kabel kan idd altijd nog.....
maar ik dacht via een ethernetsplitter 2 pc's aan hetzelfde netwerk te hangen: kan dit dus niet??

mvg Henk

Kan je wel doen d.m.v. een hub. Probeer eens of het werkt als er maar één apparaat aan staat (dus óf de laptop óf de pc)
 
als je een router hebt van je internet provider en er zit maar 1 uitgang op dan gaat het niet werken zoals jullie voorstellen.
Daarom mijn vraag welk merk router en welk type....liefst ook nog de naam van de internetprovider
 
Kan je wel doen d.m.v. een hub. Probeer eens of het werkt als er maar één apparaat aan staat (dus óf de laptop óf de pc)

mmm....en natuurlijk heb ik ze graag beide aanstaan..... geen andere oplossing dan toch maar een extra kabel?

mvg Henk
 
Het kan inderdaad met een hub, maar dat is niet aan te raden omdat deze de bandbreedte gaat halveren
Een switch is daarom beter, die zorgt door schakelingen voor een betere doorvoersnelheid.
Duur hoeft niet: voorbeeld
 
als je een router hebt van je internet provider en er zit maar 1 uitgang op dan gaat het niet werken zoals jullie voorstellen.
Daarom mijn vraag welk merk router en welk type....liefst ook nog de naam van de internetprovider
en dat is een goede vraag....
 
Als je toch al een router hebt waar nog een vrije UTPuitgang op zit, kan je het beste voor "een extra kabel" kiezen.
Ook al is het even rotwerk om te doen, het is in ieder geval de goedkoopste oplossing.
 
Het kan inderdaad met een hub, maar dat is niet aan te raden omdat deze de bandbreedte gaat halveren
Een switch is daarom beter, die zorgt door schakelingen voor een betere doorvoersnelheid.
Duur hoeft niet: voorbeeld

En hoe sluit ik zo'n switch aan: de ethernetkabel als input en dan de twee ethernetkabels als output naar de pc en laptop?

mvg Henk
 
Als je toch al een router hebt waar nog een vrije UTPuitgang op zit, kan je het beste voor "een extra kabel" kiezen.
Ook al is het even rotwerk om te doen, het is in ieder geval de goedkoopste oplossing.

Router is Sitecom XR 300N; genoeg ruimte voor een drietal netwerkkabels...
Tis idd een rotwerk; dat kebels trekken!

mvg Henk
 
Beste oplossing is idd kabel erbij, maar een switch kan ook prima.
De keuze is afhankelijk van de situatie en natuurlijk persoonlijk.
 
Beste oplossing is idd kabel erbij, maar een switch kan ook prima.
De keuze is afhankelijk van de situatie en natuurlijk persoonlijk.

En hoe sluit ik zo'n switch aan: de ethernetkabel als input en dan de twee ethernetkabels als output naar de pc en laptop?

mvg Henk
 
klopt helemaal zo sluit je het aan.
 
klopt helemaal zo sluit je het aan.

Ik lees hier in een eerder bericht van jou (mei 2009):

"ik heb ook ziggo.
achter het modem van ziggo heb ik een router met een draadloos gedeelte erin.
Hier kan ik vier bedrade dingen op aansluiten en ontelbaar draadloos.
dus dat gaat echt wel werken...maar ziggo --> switch gaat niet. "

Laat ik dus ook ziggo hebben, met een ziggo modem met daarop een sitecom router.
Gaat mijn switch nu dus niet lukken??

mvg Henk
__________________
 
zodra je de sitecom router er tussen uit haalt dan werkt het niet meer.
achter de sitecom router 1 kabel naar boven en dan daar een switch gaat perfect werken.
neem eeb vijf poort switch en je kunt er dan nog vier bekabelde dingen aan hangen.
 
Ziggo modem > sitecom router > switch gaat prima lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan